Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1036868" data-attributes="member: 83225"><p>Hehe!</p><p></p><p>Utifrån de alternativ jag har för inköp så skiljer det sig nästan 2000 mellan dem. One går att få tag på ganska mycket billigare än både Mercury och Scarpa Freedom. Cochise går ju nästan att få tag i gratis på sina ställen. Som sagt innan spelar priset inte jättestor roll men om skillnaden är marginell och prisskillnaden så stor så blir ju priset relevant. </p><p></p><p>Mitt krux är ju att jag aldrig åkt på Dynafitskor alls så jag vet inte riktigt vad jag jämför. Innan mina Shogun hade jag ett par Lange Fluid 100 och jag upplevde dessa som väldigt stumma och tunga, något som hämmade min åkning. Jag upplevde att åkningen blev bättre när jag fick tag i lite mjukare och lättare skor, som jag upplever Shogun. Så därför tänker jag att det kanske tom kan vara en fördel för mig att t.ex. One är lite mjukare. Men nånstans går ju förstås gränsen där skon börjar bli ett problem för när man vill åka lite fortare i skräpsnö (något som iaf Shogun med 100 i flex grejar lätt på 191 Katana, mest för att få ett perspektiv på min smak när det gäller pjäxor)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1036868, member: 83225"] Hehe! Utifrån de alternativ jag har för inköp så skiljer det sig nästan 2000 mellan dem. One går att få tag på ganska mycket billigare än både Mercury och Scarpa Freedom. Cochise går ju nästan att få tag i gratis på sina ställen. Som sagt innan spelar priset inte jättestor roll men om skillnaden är marginell och prisskillnaden så stor så blir ju priset relevant. Mitt krux är ju att jag aldrig åkt på Dynafitskor alls så jag vet inte riktigt vad jag jämför. Innan mina Shogun hade jag ett par Lange Fluid 100 och jag upplevde dessa som väldigt stumma och tunga, något som hämmade min åkning. Jag upplevde att åkningen blev bättre när jag fick tag i lite mjukare och lättare skor, som jag upplever Shogun. Så därför tänker jag att det kanske tom kan vara en fördel för mig att t.ex. One är lite mjukare. Men nånstans går ju förstås gränsen där skon börjar bli ett problem för när man vill åka lite fortare i skräpsnö (något som iaf Shogun med 100 i flex grejar lätt på 191 Katana, mest för att få ett perspektiv på min smak när det gäller pjäxor) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Tillbaka
Topp