Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 998506" data-attributes="member: 99032"><p>Jag vill inte påstå att du gör en tokig bedömning eller att Wildsnow inte har torrt på fötterna... men... som jag förstår det... när en Dynafitbindning är i alpinläge (fram OCH bak) så löser tådelen ut i första hand genom krafter som verkar i sidled. Btw, kolla en annan video från Wildsnow med en Garmontpjäxa: </p><p></p><p>[MEDIA=youtube]K6cETQwh6V8[/MEDIA] </p><p></p><p>För att den vridande rörelse som visas i den av dig tidigare länkade videon skall existera kräver det alltså att häldelen redan löst ut.</p><p></p><p>Det Wildsnow egentligen konstaterar i videon är väl att Cosmos beter sig annorlunda med lös häl kombinerat med vridning i tådelen än vad andra tech-pjuck gör? D.v.s. en utlösningsfunktion när tåbindningen är i alpinläge och hälen är lös. Ett irriterande fenomen tycker jag, därför väljer jag att låsa tåbindningen i turläget när jag har hälen lös...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 998506, member: 99032"] Jag vill inte påstå att du gör en tokig bedömning eller att Wildsnow inte har torrt på fötterna... men... som jag förstår det... när en Dynafitbindning är i alpinläge (fram OCH bak) så löser tådelen ut i första hand genom krafter som verkar i sidled. Btw, kolla en annan video från Wildsnow med en Garmontpjäxa: [MEDIA=youtube]K6cETQwh6V8[/MEDIA] För att den vridande rörelse som visas i den av dig tidigare länkade videon skall existera kräver det alltså att häldelen redan löst ut. Det Wildsnow egentligen konstaterar i videon är väl att Cosmos beter sig annorlunda med lös häl kombinerat med vridning i tådelen än vad andra tech-pjuck gör? D.v.s. en utlösningsfunktion när tåbindningen är i alpinläge och hälen är lös. Ett irriterande fenomen tycker jag, därför väljer jag att låsa tåbindningen i turläget när jag har hälen lös... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Tillbaka
Topp