Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 998909" data-attributes="member: 13863"><p>För mig fungerar FT12 klockrent! Kör dem på ett par Sidestash (108 mmm). Kör alltid utför i "åkläge" även, men jag kör iofs. inte aggressivt .... Jag är dock mycket noggrann med istegsproceduren för att säkra att pjäxan sitter rätt i tån.</p><p></p><p>1. Kliver i tådelen (enbart tådelen)</p><p>2. Drar upp "flärpen" på tådelen i högsta låsläge</p><p>3. Pendla några gånger</p><p>4. I med hälen</p><p>5. Trycker ned "flärpen" på tådelen i åkläge</p><p></p><p>Denna procedur fungerar till 100 % för mig. Inga tjuvutlösningar de senaste tre säsongerna.</p><p></p><p>Visst är Dynafit (tech) mekigare än andra bindningar, men de är överlägset bäst uppför så det är definitivt värt det. Plus är faktiskt att de är lätta att få av om man ligger och kravlar i lössnön, med ett lätt tryck på tådelen. Dessutom är de lätta att få på eftersom hälen går förhållande lätt i (vissa alpinbindningar är ju hopplösa i det lösa). Däremot inget kul att få på, på brant hårt skrå ...</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 998909, member: 13863"] För mig fungerar FT12 klockrent! Kör dem på ett par Sidestash (108 mmm). Kör alltid utför i "åkläge" även, men jag kör iofs. inte aggressivt .... Jag är dock mycket noggrann med istegsproceduren för att säkra att pjäxan sitter rätt i tån. 1. Kliver i tådelen (enbart tådelen) 2. Drar upp "flärpen" på tådelen i högsta låsläge 3. Pendla några gånger 4. I med hälen 5. Trycker ned "flärpen" på tådelen i åkläge Denna procedur fungerar till 100 % för mig. Inga tjuvutlösningar de senaste tre säsongerna. Visst är Dynafit (tech) mekigare än andra bindningar, men de är överlägset bäst uppför så det är definitivt värt det. Plus är faktiskt att de är lätta att få av om man ligger och kravlar i lössnön, med ett lätt tryck på tådelen. Dessutom är de lätta att få på eftersom hälen går förhållande lätt i (vissa alpinbindningar är ju hopplösa i det lösa). Däremot inget kul att få på, på brant hårt skrå ... /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Tillbaka
Topp