Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 999482" data-attributes="member: 59831"><p>Hej har en liten fråga att flika in här, eller några frågor rättare sagt.</p><p></p><p>Står i valet och kvalet på att köra antingen</p><p>-Huascaran+Radical FT12</p><p>-Plum Guide+valfri lätt 105-110mm lekfull allroundskida</p><p>-Radical Ft+någon skida från billig nätsida/alternativt begagnat</p><p>-Plum Guide och montera den på mina Rossignol Sickle</p><p></p><p>Gillar mina Sickle skarpt. Tycker det är den bästa skida jag kört i 110 mm klassen, dock är dom lite i tyngsta laget för så pass lätta bindningar som Plumen. Kör i dagsläget på Sickle med sth16 som allroundskida, sedan har jag ett par Automatics med guardian som puderdräpare. Har blivit mer och mer turande på sistone, och det är denna typ av åkning som intresserar mig mest och det typ av åkning jag alltid har i tankarna. Dock är inte automaticsen optimala för varken turen upp, eller som bra allroundalternativ när det är stökigt och knixit. Till våren kommer det att bli mycket turande både i sverige/norge, men även långa turer i Alperna är inplanerade. Jag prioriterar dock inte superlätta prylar, utan vill ha något som håller bra, känns bra och säkert allround när terrängen blir stökig (Typ vårslask, couloirer , branta face och liknande). Hade jag kunnat välja hade jag haft ett par Sickle i 189 cm i typ kolfiber eller annat lätt material. Andra skidor jag tänkt mig är 4frnt HOJI, Line SFB, men Hojin har jag inte hittat i 187 cm som jag hade velat ha, och SFB är jag rädd blir for kort med sina 183 cm.</p><p></p><p>En annan fråga. Plum Guide är ju sjukt lätta bindningar, men vad jag läst mig till ska dom ju tåla en del också, kanske inte lika mkt som Radical FT men fullt tillräckligt. Någon här som kört på dom och vet om dom tål lite hårda snabba svängar/mindre drop utan att tjuvlösa eller pajja lätt?</p><p>Är i behov av pjäxor likaså, kollat in Mercuryn från Dynafit. Har smala platta fötter och smal vad och kör i dagsläget på Lange RX130LV. Någon som har något att rekomendera för dessa typer av fötter?</p><p></p><p>187 cm/80 kg</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 999482, member: 59831"] Hej har en liten fråga att flika in här, eller några frågor rättare sagt. Står i valet och kvalet på att köra antingen -Huascaran+Radical FT12 -Plum Guide+valfri lätt 105-110mm lekfull allroundskida -Radical Ft+någon skida från billig nätsida/alternativt begagnat -Plum Guide och montera den på mina Rossignol Sickle Gillar mina Sickle skarpt. Tycker det är den bästa skida jag kört i 110 mm klassen, dock är dom lite i tyngsta laget för så pass lätta bindningar som Plumen. Kör i dagsläget på Sickle med sth16 som allroundskida, sedan har jag ett par Automatics med guardian som puderdräpare. Har blivit mer och mer turande på sistone, och det är denna typ av åkning som intresserar mig mest och det typ av åkning jag alltid har i tankarna. Dock är inte automaticsen optimala för varken turen upp, eller som bra allroundalternativ när det är stökigt och knixit. Till våren kommer det att bli mycket turande både i sverige/norge, men även långa turer i Alperna är inplanerade. Jag prioriterar dock inte superlätta prylar, utan vill ha något som håller bra, känns bra och säkert allround när terrängen blir stökig (Typ vårslask, couloirer , branta face och liknande). Hade jag kunnat välja hade jag haft ett par Sickle i 189 cm i typ kolfiber eller annat lätt material. Andra skidor jag tänkt mig är 4frnt HOJI, Line SFB, men Hojin har jag inte hittat i 187 cm som jag hade velat ha, och SFB är jag rädd blir for kort med sina 183 cm. En annan fråga. Plum Guide är ju sjukt lätta bindningar, men vad jag läst mig till ska dom ju tåla en del också, kanske inte lika mkt som Radical FT men fullt tillräckligt. Någon här som kört på dom och vet om dom tål lite hårda snabba svängar/mindre drop utan att tjuvlösa eller pajja lätt? Är i behov av pjäxor likaså, kollat in Mercuryn från Dynafit. Har smala platta fötter och smal vad och kör i dagsläget på Lange RX130LV. Någon som har något att rekomendera för dessa typer av fötter? 187 cm/80 kg [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Tillbaka
Topp