Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OlManRiver" data-source="post: 999541" data-attributes="member: 128645"><p>@ eriC1</p><p>Om du gillar Atomics skidor så kan jag rekommendera deras Access som topptursvariant.</p><p>Bytte ut ett par Gotama av modell 05 till ett ett par nyligen. Märks stor skillnad i geometri och vikt. Sparade ett halvt kilo per fot på samma längd och fick en mycket lekfullare skida. (Techbindning såklart!)</p><p></p><p>Har bara kört den en vecka i Alperna i mestadels puder. Men hann med stora fält, smala korridorer och skogsskidåkning. Är riktigt positivt överraskad av bärigheten i djupsnön. Visst dom är inte som mina K2 Pontoon som jag gaggade om tidigare i tråden. Men riktigt kvicka och sköna både i skogen och i rännor.</p><p>Inga chargers men det har du ju Automaticsen till. Lätta och billiga, precis som det ska vara! Finns i 191 som du definitivt ska ha (om jag utgår från ditt längdresonemang på de övriga modellerna) då dom som alla skidor med motsvarande rockerprofil "ski short".</p><p></p><p>Huscaran verkar ju också äckligt nice. Men den har jag ingen verklig erfarenhet av, likaså Plum & Mercuryn. Överlåter det till andra att rekommendera eller ej.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OlManRiver, post: 999541, member: 128645"] @ eriC1 Om du gillar Atomics skidor så kan jag rekommendera deras Access som topptursvariant. Bytte ut ett par Gotama av modell 05 till ett ett par nyligen. Märks stor skillnad i geometri och vikt. Sparade ett halvt kilo per fot på samma längd och fick en mycket lekfullare skida. (Techbindning såklart!) Har bara kört den en vecka i Alperna i mestadels puder. Men hann med stora fält, smala korridorer och skogsskidåkning. Är riktigt positivt överraskad av bärigheten i djupsnön. Visst dom är inte som mina K2 Pontoon som jag gaggade om tidigare i tråden. Men riktigt kvicka och sköna både i skogen och i rännor. Inga chargers men det har du ju Automaticsen till. Lätta och billiga, precis som det ska vara! Finns i 191 som du definitivt ska ha (om jag utgår från ditt längdresonemang på de övriga modellerna) då dom som alla skidor med motsvarande rockerprofil "ski short". Huscaran verkar ju också äckligt nice. Men den har jag ingen verklig erfarenhet av, likaså Plum & Mercuryn. Överlåter det till andra att rekommendera eller ej. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Tillbaka
Topp