Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
All mountain RTM vs Deacon
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1197917" data-attributes="member: 145112"><p>Jag har kört dem, och har rätt bra koll på dem.</p><p></p><p>Som du säger är Deacon84 en skida som är bra mycket kralligare än RTM84, de påminner mer om RTM86 då de båda innehåller titanal istället för "stål" som metall i skidorna. De är inte speciellt kvicka utan mer storslalom känsla i dem.</p><p></p><p>Deacon80 är då som sagt mer lik RTM84, skulle vilja säga att de är lite mer svängiga än 84orna, på ett positivt sätt.</p><p>Hade en av mina bästa skiddagar på länge när jag testade dem för första gången förra året, det var mitten på Mars, och de funkade perfekt i nypistad morgonmanchester, och på slutet utav dagen så lekte man med pucklarna, antingen åkte man rätt igenom dem eller så svängde man runt dem.</p><p></p><p>Jag fick Deacon84 skidorna ganska sent förra året, och första gången jag testade dem, så kände jag lite som dig, jag tyckte de var alldeles för hårda, hade kört en annan skida på förmiddagen, så var lite sliten, och hittade inte rätt.</p><p>Testade dem igen några dagar senare i nästan folktom backe, där man kunde köra på och då förstod jag dem, som sagt, de kräver mer fart och kraft.</p><p></p><p>Så försök testa ett par Deacon80 och se vad du tycker. </p><p>Längdmässigt så kör jag på 177cm i båda, tycker de är så stabila att jag inte behöver längre</p><p></p><p>För att göra det lite extra svårt för dig, så kastar jag in en till skida att kolla in</p><p>Kendo88</p><p>Den är otroligt allsidig och bra, inte lika kvicksvängd som Deacon80 och inte lika kralliga som Deacon84.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1197917, member: 145112"] Jag har kört dem, och har rätt bra koll på dem. Som du säger är Deacon84 en skida som är bra mycket kralligare än RTM84, de påminner mer om RTM86 då de båda innehåller titanal istället för "stål" som metall i skidorna. De är inte speciellt kvicka utan mer storslalom känsla i dem. Deacon80 är då som sagt mer lik RTM84, skulle vilja säga att de är lite mer svängiga än 84orna, på ett positivt sätt. Hade en av mina bästa skiddagar på länge när jag testade dem för första gången förra året, det var mitten på Mars, och de funkade perfekt i nypistad morgonmanchester, och på slutet utav dagen så lekte man med pucklarna, antingen åkte man rätt igenom dem eller så svängde man runt dem. Jag fick Deacon84 skidorna ganska sent förra året, och första gången jag testade dem, så kände jag lite som dig, jag tyckte de var alldeles för hårda, hade kört en annan skida på förmiddagen, så var lite sliten, och hittade inte rätt. Testade dem igen några dagar senare i nästan folktom backe, där man kunde köra på och då förstod jag dem, som sagt, de kräver mer fart och kraft. Så försök testa ett par Deacon80 och se vad du tycker. Längdmässigt så kör jag på 177cm i båda, tycker de är så stabila att jag inte behöver längre För att göra det lite extra svårt för dig, så kastar jag in en till skida att kolla in Kendo88 Den är otroligt allsidig och bra, inte lika kvicksvängd som Deacon80 och inte lika kralliga som Deacon84. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
All mountain RTM vs Deacon
Tillbaka
Topp