Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All mountain skidor som fortfarande har bra bett i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 997208" data-attributes="member: 49358"><p>Jag håller med om att en smal skida = snabbare kant till kant och att trycket på kanten minskar när avståndet från kant till mitten av skidan ökar.</p><p>Men som andra redan har hunnit påpeka så är det sällan samma underlag i en vanlig pist som i en tävlingsbana. Därmed blir dagarna man kan utnyttja en racestockskida helt klart färre än en lite bredare skida.</p><p>Jag upplevde att i snö som jag vanligtvis inte får bra tyck nog på mina GS skidor pga för mjuk snö, fick jag ruskigt bra grepp med Hendryx 917. Sen om det är bredden på skidan eller rockern (redan böjd) är svårt att säga..jag antar dock att det är en kombination av de två.</p><p></p><p>Dock så svarade du väl inte på min fråga. Bred skida = längre radie....?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 997208, member: 49358"] Jag håller med om att en smal skida = snabbare kant till kant och att trycket på kanten minskar när avståndet från kant till mitten av skidan ökar. Men som andra redan har hunnit påpeka så är det sällan samma underlag i en vanlig pist som i en tävlingsbana. Därmed blir dagarna man kan utnyttja en racestockskida helt klart färre än en lite bredare skida. Jag upplevde att i snö som jag vanligtvis inte får bra tyck nog på mina GS skidor pga för mjuk snö, fick jag ruskigt bra grepp med Hendryx 917. Sen om det är bredden på skidan eller rockern (redan böjd) är svårt att säga..jag antar dock att det är en kombination av de två. Dock så svarade du väl inte på min fråga. Bred skida = längre radie....? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All mountain skidor som fortfarande har bra bett i pisten?
Tillbaka
Topp