Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All Mountain!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="telemarkus" data-source="post: 1087715" data-attributes="member: 88837"><p>Kul att du upptäckt skidåkningen igen!</p><p>Till att börja med tycker jag inte det finns någon anledning att välja en sådan "smal" skida som 90 mm. Vill du ha ett par som funkar både i och utanför pisten så finns det idag en hel hög med skidor som presterar utmärkt i pisten ändå upp till 110-115 mm. Visst kan du välja en skida som är 90 mm men den kommer inte prestera särskilt bra utanför pisten. Tips på skidor som jag tror skulle passa är...</p><p></p><p>Line Sick Day 110</p><p>Black Crows Atris</p><p>Salomon QST 106</p><p>Extrem Opinion 108</p><p></p><p>...plus säkert ett helt gäng som jag glömt.</p><p></p><p>När det gäller längden ska du absolut inte välja en för kort skida. Med din vikt tycker jag du ska satsa på något runt 175 cm. Damskidor är oftast lite mjukare än herrskidor men eftersom du är relativt lätt kan det nog funka det också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="telemarkus, post: 1087715, member: 88837"] Kul att du upptäckt skidåkningen igen! Till att börja med tycker jag inte det finns någon anledning att välja en sådan "smal" skida som 90 mm. Vill du ha ett par som funkar både i och utanför pisten så finns det idag en hel hög med skidor som presterar utmärkt i pisten ändå upp till 110-115 mm. Visst kan du välja en skida som är 90 mm men den kommer inte prestera särskilt bra utanför pisten. Tips på skidor som jag tror skulle passa är... Line Sick Day 110 Black Crows Atris Salomon QST 106 Extrem Opinion 108 ...plus säkert ett helt gäng som jag glömt. När det gäller längden ska du absolut inte välja en för kort skida. Med din vikt tycker jag du ska satsa på något runt 175 cm. Damskidor är oftast lite mjukare än herrskidor men eftersom du är relativt lätt kan det nog funka det också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All Mountain!
Tillbaka
Topp