Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
All mountainskidor till 15-åring
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1275188" data-attributes="member: 29440"><p>Den kikade jag lite på till min son (snart 14 och 58kg) eftersom han ville ha en mer parkorienterad skida och ville göra butters bl.a men kom fram till att den var lite för styv för ex-vis butters trots beskrivningen. Vad väger din son? Kör han mycket park?</p><p></p><p>Edit: Kanske inte så hårda ändå men det var väl kommentaren nedan som fick mig att tveka, låter annars som en kanonskida.</p><p></p><p>"At the same time, the nose/tail aren’t as easy to butter as, say, the Blend (super soft) or Magnus (super rockered). The Revolt 95 is certainly still a playful ski and you can do buttery stuff on them. They were, after all, developed by and for Ahmet so that he had a Völkl ski he actually wanted to ride. But everything is relative and there are surfier, more playful skis out there."</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.newschoolers.com/news/read/The-Roofbox-Reviews-2019-VA-lkl-Revolt-95[/URL]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1275188, member: 29440"] Den kikade jag lite på till min son (snart 14 och 58kg) eftersom han ville ha en mer parkorienterad skida och ville göra butters bl.a men kom fram till att den var lite för styv för ex-vis butters trots beskrivningen. Vad väger din son? Kör han mycket park? Edit: Kanske inte så hårda ändå men det var väl kommentaren nedan som fick mig att tveka, låter annars som en kanonskida. "At the same time, the nose/tail aren’t as easy to butter as, say, the Blend (super soft) or Magnus (super rockered). The Revolt 95 is certainly still a playful ski and you can do buttery stuff on them. They were, after all, developed by and for Ahmet so that he had a Völkl ski he actually wanted to ride. But everything is relative and there are surfier, more playful skis out there." [URL unfurl="true"]https://www.newschoolers.com/news/read/The-Roofbox-Reviews-2019-VA-lkl-Revolt-95[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
All mountainskidor till 15-åring
Tillbaka
Topp