Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alla dessa "utan hjälm" reportage..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 993652" data-attributes="member: 45951"><p>Iller:</p><p>Det är väl ändå lite skillnad på att rauka hasch och att skippa hjälmen? En juridisk aspekt till att börja med. För fan.</p><p></p><p>Övrigt:</p><p>Alltså, vart drar man gränsen för vad "förebilder" och media och annat har för ansvar? Om tidningar i det här fallet har ansvar för att ungdomar skall ha hjälm på sig. Vad har skidfilmer för ansvar då? Med den åkning som visas där? Vad har andra filmer för ansvar? Dokusåpor? Kom igeeeen. </p><p></p><p>Det fria valet är vackert. </p><p></p><p>Meningslöst vetande - Jag brukar alltid fråga alp-guiderna om varför dom inte kör med hjälm. En liten tix jag har. Av de franska brukar jag alltid få samma svar. Så långt jag kan minnas. "You know skiing is the experience of the mountains. If a wear a helmet I do not experience the mountains the same." Slut på meningslöst vetande.</p><p></p><p>Edit:</p><p>Jag tränar fortfarande på ryggskydd. Har sådana jävla problem med att känna mej bekväm med skiten. Kör hellre en ryggsäck med hårt platta i. Skulle någon insatt lite ödmjukt kunna upplysa en slyngel om skillnaden i risk med ett ordentligt ryggskydd och en ryggsäck? Tacksam för svar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 993652, member: 45951"] Iller: Det är väl ändå lite skillnad på att rauka hasch och att skippa hjälmen? En juridisk aspekt till att börja med. För fan. Övrigt: Alltså, vart drar man gränsen för vad "förebilder" och media och annat har för ansvar? Om tidningar i det här fallet har ansvar för att ungdomar skall ha hjälm på sig. Vad har skidfilmer för ansvar då? Med den åkning som visas där? Vad har andra filmer för ansvar? Dokusåpor? Kom igeeeen. Det fria valet är vackert. Meningslöst vetande - Jag brukar alltid fråga alp-guiderna om varför dom inte kör med hjälm. En liten tix jag har. Av de franska brukar jag alltid få samma svar. Så långt jag kan minnas. "You know skiing is the experience of the mountains. If a wear a helmet I do not experience the mountains the same." Slut på meningslöst vetande. Edit: Jag tränar fortfarande på ryggskydd. Har sådana jävla problem med att känna mej bekväm med skiten. Kör hellre en ryggsäck med hårt platta i. Skulle någon insatt lite ödmjukt kunna upplysa en slyngel om skillnaden i risk med ett ordentligt ryggskydd och en ryggsäck? Tacksam för svar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alla dessa "utan hjälm" reportage..
Tillbaka
Topp