Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alla dessa "utan hjälm" reportage..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gahnis" data-source="post: 993700" data-attributes="member: 46117"><p>Hmm..</p><p></p><p>När jag sticker ut i backen så har jag alltid hjälm på mig.</p><p>Varför? Jo, därför att jag tycker att det är rätt nice att leva, kunna gå, prata, och en hel massa saker som man tar för givet.</p><p>Underlaget spelar faktiskt ingen roll.</p><p>Att ta med "Danskar" i beräkningen är något man alltid måste göra. (Om man åker i Sälen eller Trysil)</p><p>Andra nationaliteter bör däremot vara med i kalkylen oavsett backe, krön eller topp, alltid!</p><p>Att ta sin egen "förmåga" och värdera den så pass högt så att man väljer bort hjälm är en oerhört riskfylld sak.</p><p>Förhoppningsvis är du då så pass bra skidåkare att du kan förutse minsta lilla fara, men det låter otroligt i mitt sinne..</p><p>Jag har aldrig haft förmånen att åka med en sådan människa..</p><p></p><p>Att välja bort ett skydd som potentiellt sett kan rädda ditt liv, oavsett backe eller underlag, är idiotiskt! Punkt slut!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gahnis, post: 993700, member: 46117"] Hmm.. När jag sticker ut i backen så har jag alltid hjälm på mig. Varför? Jo, därför att jag tycker att det är rätt nice att leva, kunna gå, prata, och en hel massa saker som man tar för givet. Underlaget spelar faktiskt ingen roll. Att ta med "Danskar" i beräkningen är något man alltid måste göra. (Om man åker i Sälen eller Trysil) Andra nationaliteter bör däremot vara med i kalkylen oavsett backe, krön eller topp, alltid! Att ta sin egen "förmåga" och värdera den så pass högt så att man väljer bort hjälm är en oerhört riskfylld sak. Förhoppningsvis är du då så pass bra skidåkare att du kan förutse minsta lilla fara, men det låter otroligt i mitt sinne.. Jag har aldrig haft förmånen att åka med en sådan människa.. Att välja bort ett skydd som potentiellt sett kan rädda ditt liv, oavsett backe eller underlag, är idiotiskt! Punkt slut! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alla dessa "utan hjälm" reportage..
Tillbaka
Topp