Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alla dessa "utan hjälm" reportage..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ake_Astrom" data-source="post: 993731" data-attributes="member: 127291"><p>Konstig diskussion!</p><p>Jag menar är att det är konstigt att det överhuvudtaget är en diskussion.</p><p></p><p>Vadå eget ansvar? Säg det till kirurgen som får ansvaret att reparera ditt trasiga huvud. Tror ni inte att han hellre ville spendera tid på någon som åtminstone försökt hjälpa till med att använda adekvat skydd?</p><p></p><p>Debatten påminner väldigt mycket i nivån om den som var när bälteslagen infördes i bilar.</p><p>Nu är ju en del här inte tillräckligt gamla för att känna igen den men hur många av er som påstår att det är ert eget val och alla andra skall inte bry sig hoppar även bilbältet?</p><p>Eller använder ni enbart bilbälte för att det är lag på det och annars får ni kanske böter?</p><p>Om det är så så är jag för en lag om hjälm på utförsåkare. Om inte så prova att använda er förmodade intelligens och tänk till lite.</p><p></p><p>Sen tycker jag det är ganska patetiskt att från ÅS sida skylla ifrån sig på att de inte har kontroll på de bilder som skickas in från frilansade fotografer.</p><p>Om man från ÅS meddelade att man har en policy som säger att på samtliga bilder på åkare skall de ha hjälm på huvudet, annars så blir det ingen publicering.</p><p>Vem tror ni väljer bort hjälmen för det är viktigare att visa att man åker utan än en eventuell publicering av bilderna?</p><p></p><p>Sen som någon tidigare sa så att vara förebild är oftast inget man väljer utan man blir. Och blir man en förebild (vilket man trots att blir om man hamnar på bild i en tidning) så skall man nog ta sitt ansvar och försöka vara en sån god förebild som möjligt.</p><p>Att fortsätta hänvisa till den egna fria viljan är mer ett bevis på den egna utvecklingsnivån (3 år kan själv och är fortfarande trotsig).</p><p></p><p>Kommentarer om bristande stavning undanbedes då jag mycket väl vet att jag har svårt för att stava.</p><p></p><p>Med en troligtvis hopplös förhoppning om uppvaknade insikt hos vissa personer //Åke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ake_Astrom, post: 993731, member: 127291"] Konstig diskussion! Jag menar är att det är konstigt att det överhuvudtaget är en diskussion. Vadå eget ansvar? Säg det till kirurgen som får ansvaret att reparera ditt trasiga huvud. Tror ni inte att han hellre ville spendera tid på någon som åtminstone försökt hjälpa till med att använda adekvat skydd? Debatten påminner väldigt mycket i nivån om den som var när bälteslagen infördes i bilar. Nu är ju en del här inte tillräckligt gamla för att känna igen den men hur många av er som påstår att det är ert eget val och alla andra skall inte bry sig hoppar även bilbältet? Eller använder ni enbart bilbälte för att det är lag på det och annars får ni kanske böter? Om det är så så är jag för en lag om hjälm på utförsåkare. Om inte så prova att använda er förmodade intelligens och tänk till lite. Sen tycker jag det är ganska patetiskt att från ÅS sida skylla ifrån sig på att de inte har kontroll på de bilder som skickas in från frilansade fotografer. Om man från ÅS meddelade att man har en policy som säger att på samtliga bilder på åkare skall de ha hjälm på huvudet, annars så blir det ingen publicering. Vem tror ni väljer bort hjälmen för det är viktigare att visa att man åker utan än en eventuell publicering av bilderna? Sen som någon tidigare sa så att vara förebild är oftast inget man väljer utan man blir. Och blir man en förebild (vilket man trots att blir om man hamnar på bild i en tidning) så skall man nog ta sitt ansvar och försöka vara en sån god förebild som möjligt. Att fortsätta hänvisa till den egna fria viljan är mer ett bevis på den egna utvecklingsnivån (3 år kan själv och är fortfarande trotsig). Kommentarer om bristande stavning undanbedes då jag mycket väl vet att jag har svårt för att stava. Med en troligtvis hopplös förhoppning om uppvaknade insikt hos vissa personer //Åke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alla dessa "utan hjälm" reportage..
Tillbaka
Topp