Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alla dessa "utan hjälm" reportage..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 993830" data-attributes="member: 99032"><p>En del av oss har turen att hinna bli äldre utan skador och förstå att man inte var så smart alla gånger när man var yngre. Jag kan hålla med om bältesanalogin och hjälmanvändande. I småbarnsåren låg man i regel uppe i baksätets hatthylla när man åkte bil. Hur skulle det ses idag? Ansvarsfulla föräldrar?</p><p></p><p>När bälteslagen först kom gällde den bara framsätespassagerarna, klokt? När bälteslagen kom använde jag själv bälte på landsväg, men knäppte av det "i protest" vid stadskörning eftersom macho som jag var tyckte jag att det var överdrivet med bälte i stan, dessutom var det ju i vägen, hrmfff. Idag (tack lagen) är bältet rätt naturligt. </p><p></p><p>Går det så går det. Krockar man inte spelar det ingen roll. De flesta krockar aldrig, men för de som faktiskt gör det...</p><p></p><p>Jag ropar absolut inte efter en lag eller bestämmelser om hjälmanvändande, men jag ber en stilla bön att alla ni som har välmotiverade anledningar att inte köra med hjälm, också oskadade får hinna bli gamla nog att förstå ungdomens oklokheter.</p><p></p><p>Edit. Även om ingen använde hjälm skulle de flesta ändå aldrig skada sig, men återigen, vilka som är de utvalda vet ingen...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 993830, member: 99032"] En del av oss har turen att hinna bli äldre utan skador och förstå att man inte var så smart alla gånger när man var yngre. Jag kan hålla med om bältesanalogin och hjälmanvändande. I småbarnsåren låg man i regel uppe i baksätets hatthylla när man åkte bil. Hur skulle det ses idag? Ansvarsfulla föräldrar? När bälteslagen först kom gällde den bara framsätespassagerarna, klokt? När bälteslagen kom använde jag själv bälte på landsväg, men knäppte av det "i protest" vid stadskörning eftersom macho som jag var tyckte jag att det var överdrivet med bälte i stan, dessutom var det ju i vägen, hrmfff. Idag (tack lagen) är bältet rätt naturligt. Går det så går det. Krockar man inte spelar det ingen roll. De flesta krockar aldrig, men för de som faktiskt gör det... Jag ropar absolut inte efter en lag eller bestämmelser om hjälmanvändande, men jag ber en stilla bön att alla ni som har välmotiverade anledningar att inte köra med hjälm, också oskadade får hinna bli gamla nog att förstå ungdomens oklokheter. Edit. Även om ingen använde hjälm skulle de flesta ändå aldrig skada sig, men återigen, vilka som är de utvalda vet ingen... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alla dessa "utan hjälm" reportage..
Tillbaka
Topp