Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alla dessa "utan hjälm" reportage..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="limegreen" data-source="post: 994006"><p>@ Karl_Martensson </p><p>även de gamla grekerna körde utan hjälm, såvida de faktiskt åkte skidor..</p><p></p><p>det handlar ju om invanda/icke invanda beteenden. jag har hjälm, men åker kanske med den ca 32% av min åktid. varför? jag har inte helt å hållet vant mig med hjälm. mössan känns ju kroppsligen mest trygg, alltså på ett psykologiskt plan. när jag har hjälm känner jag mig ibland som ett ufo som har kikat för mycket på skidfilm. visst, stenmarks roll i sammanhanget skall man ej förkasta. ej heller minnet från barndomen med förebilder i mössa. att åka med hjälm off-piste kan vara att föredra (ur ett säkerhets-tänk), men jag gör det dessvärre mindre än med mössan. </p><p></p><p>på tal om att föra in otippade ting som droger i trå´n så kan man, löst tänkt, göra liknelsen med skydd på lille-man då den trånga och fuktiga passagen står på glänt. dvs vettigast vore ju att lirka på den där snodden. dock känner de flesta till den naturliga oskyddade vägens njutbara omslutningar. i det sammanhanget förekommer emellanåt s.k. troll i trumpeten och oönskade avkommer (kanske någonstans nere i tropikerna). men nog om det. imorrn blir min skidpremiär efter förra årets menisk+korsbands-kapitulering. hjälmen stannar hemma. i en hederlig mössa skall jag ut å go-glida, som någon annan typ av dansk-sate i fjällen. go´tur</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="limegreen, post: 994006"] @ Karl_Martensson även de gamla grekerna körde utan hjälm, såvida de faktiskt åkte skidor.. det handlar ju om invanda/icke invanda beteenden. jag har hjälm, men åker kanske med den ca 32% av min åktid. varför? jag har inte helt å hållet vant mig med hjälm. mössan känns ju kroppsligen mest trygg, alltså på ett psykologiskt plan. när jag har hjälm känner jag mig ibland som ett ufo som har kikat för mycket på skidfilm. visst, stenmarks roll i sammanhanget skall man ej förkasta. ej heller minnet från barndomen med förebilder i mössa. att åka med hjälm off-piste kan vara att föredra (ur ett säkerhets-tänk), men jag gör det dessvärre mindre än med mössan. på tal om att föra in otippade ting som droger i trå´n så kan man, löst tänkt, göra liknelsen med skydd på lille-man då den trånga och fuktiga passagen står på glänt. dvs vettigast vore ju att lirka på den där snodden. dock känner de flesta till den naturliga oskyddade vägens njutbara omslutningar. i det sammanhanget förekommer emellanåt s.k. troll i trumpeten och oönskade avkommer (kanske någonstans nere i tropikerna). men nog om det. imorrn blir min skidpremiär efter förra årets menisk+korsbands-kapitulering. hjälmen stannar hemma. i en hederlig mössa skall jag ut å go-glida, som någon annan typ av dansk-sate i fjällen. go´tur [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alla dessa "utan hjälm" reportage..
Tillbaka
Topp