Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alla dessa "utan hjälm" reportage..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fri" data-source="post: 994457" data-attributes="member: 131567"><p>Den här typen av diskussion ser man ofta inom ridsporten där jag har viss insyn. Skulle det där dyka upp en bild på en professionell ryttare utan hjälm blir det ett ramaskri i svensk ridsportpress och vederbörande anses vara en dålig förebild och förväntas be om ursäkt offentligt samt lova att aldrig göra så igen. I utländsk ridsportpress lyfter man av någon anledning knappt ett ögonbryn när en ryttare syns barhuvad. Inom ridsporten har det här diskuterats mycket länge och i alla upptänkliga sammanhang men man kommer ingenvart. Det enda som händer är att när det kommer till hemma-hos reportage hos den kände ryttaren kommer hjälmen på men tas av i samma stund som fotografen stänger av kameran.</p><p>Jag tycker personligen att det är upp till var och en att fatta sitt eget beslut om man ska använda hjälm eller inte vid skidåkning och jag tror faktiskt inte att skidbilder i olika medier på åkare med/utan hjälm påverkar särskilt mycket åt ena eller andra hållet. Jag har sett till att mina barn har fått som vana att ta på hjälmen när de cyklar/rider/åker skidor mm. Det har blivit något helt naturligt för dem och jag hoppas att det kommer att fortsätta vara det. Vad de sen kommer att göra när de är 17-18 år och gränser ska testas och farsan inte är med vet jag inte men jag har ialla fall sett till att plantera ett säkerhetstänkande hos dem som jag tror kommer att finnas kvar vad de än tänker hitta på för galenskaper. Det är min uppgift som pappa och egentligen det enda jag kan göra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fri, post: 994457, member: 131567"] Den här typen av diskussion ser man ofta inom ridsporten där jag har viss insyn. Skulle det där dyka upp en bild på en professionell ryttare utan hjälm blir det ett ramaskri i svensk ridsportpress och vederbörande anses vara en dålig förebild och förväntas be om ursäkt offentligt samt lova att aldrig göra så igen. I utländsk ridsportpress lyfter man av någon anledning knappt ett ögonbryn när en ryttare syns barhuvad. Inom ridsporten har det här diskuterats mycket länge och i alla upptänkliga sammanhang men man kommer ingenvart. Det enda som händer är att när det kommer till hemma-hos reportage hos den kände ryttaren kommer hjälmen på men tas av i samma stund som fotografen stänger av kameran. Jag tycker personligen att det är upp till var och en att fatta sitt eget beslut om man ska använda hjälm eller inte vid skidåkning och jag tror faktiskt inte att skidbilder i olika medier på åkare med/utan hjälm påverkar särskilt mycket åt ena eller andra hållet. Jag har sett till att mina barn har fått som vana att ta på hjälmen när de cyklar/rider/åker skidor mm. Det har blivit något helt naturligt för dem och jag hoppas att det kommer att fortsätta vara det. Vad de sen kommer att göra när de är 17-18 år och gränser ska testas och farsan inte är med vet jag inte men jag har ialla fall sett till att plantera ett säkerhetstänkande hos dem som jag tror kommer att finnas kvar vad de än tänker hitta på för galenskaper. Det är min uppgift som pappa och egentligen det enda jag kan göra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alla dessa "utan hjälm" reportage..
Tillbaka
Topp