Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Alla erfarna åkare, hjälp mig med skidlängd. Mina kompisar lurar mig!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snej" data-source="post: 988002" data-attributes="member: 13307"><p>har gjort ett gäng säsonger och har förutom mina puckelskidor ingenting under 95mm i midjan. Tror att de flesta som är med och kommenterar i tråden är överens om att det är offpisten som prioriteras. Saken är att när du har möjligheten att åka arje dag, så kommer du prioritera bort vissa dagar. Mulet och blåst absolut, men även toksoliga dagar utan snö, eller så var det för mig iaf. Skulle aldrig få för mig att ta med ett par renodlade pistskidor på säsong (förutsätter alperna eller nordamerika/japan här). Jag åker iaf på säsong för att få bra förhållanden och fin snö. Ju mer jag funderar så tycker jag nog att 92an är rätt i år och att du förstärker med ett par större till nästa år. Du kommer tycka att det är roligast i lössnön och om du ill bli bra i parken så kommer du hänga mer där än i pist.</p><p></p><p>Facit: 186 R2 92 i år och 122 192 till nästa år</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snej, post: 988002, member: 13307"] har gjort ett gäng säsonger och har förutom mina puckelskidor ingenting under 95mm i midjan. Tror att de flesta som är med och kommenterar i tråden är överens om att det är offpisten som prioriteras. Saken är att när du har möjligheten att åka arje dag, så kommer du prioritera bort vissa dagar. Mulet och blåst absolut, men även toksoliga dagar utan snö, eller så var det för mig iaf. Skulle aldrig få för mig att ta med ett par renodlade pistskidor på säsong (förutsätter alperna eller nordamerika/japan här). Jag åker iaf på säsong för att få bra förhållanden och fin snö. Ju mer jag funderar så tycker jag nog att 92an är rätt i år och att du förstärker med ett par större till nästa år. Du kommer tycka att det är roligast i lössnön och om du ill bli bra i parken så kommer du hänga mer där än i pist. Facit: 186 R2 92 i år och 122 192 till nästa år [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Alla erfarna åkare, hjälp mig med skidlängd. Mina kompisar lurar mig!
Tillbaka
Topp