Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Alla erfarna åkare, hjälp mig med skidlängd. Mina kompisar lurar mig!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kalle188" data-source="post: 988112" data-attributes="member: 58722"><p>Eftersom du har rätt storlek för att åka på bra skidor bör du även kolla på salomon rocker 2 115 vilket skall vara en kompromissen på el diktator, om jag har förstått allt rätt, vilket är en grym skida! I och för sig inte allt för kul i pist och fått lite mer mode former än föregångaren, men trots allt en bra skida som "fungerar" över hela berget(glöm inte att sätta på en bra bindingen, finns ju chans om du köper ett par skidor på stadium att du få plast bindning...) I övrigt håller jag med alla andra som skriver att 108 är bättre än 122 och mig veterligen så behöver man inte mer än 110 mm i alperna...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kalle188, post: 988112, member: 58722"] Eftersom du har rätt storlek för att åka på bra skidor bör du även kolla på salomon rocker 2 115 vilket skall vara en kompromissen på el diktator, om jag har förstått allt rätt, vilket är en grym skida! I och för sig inte allt för kul i pist och fått lite mer mode former än föregångaren, men trots allt en bra skida som "fungerar" över hela berget(glöm inte att sätta på en bra bindingen, finns ju chans om du köper ett par skidor på stadium att du få plast bindning...) I övrigt håller jag med alla andra som skriver att 108 är bättre än 122 och mig veterligen så behöver man inte mer än 110 mm i alperna... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Alla erfarna åkare, hjälp mig med skidlängd. Mina kompisar lurar mig!
Tillbaka
Topp