Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Alla erfarna åkare, hjälp mig med skidlängd. Mina kompisar lurar mig!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kalle188" data-source="post: 988123" data-attributes="member: 58722"><p>Missar alltid "park" eftersom det inte riktigt ingår i mitt vokabulär... Trots allt finns det ju en poäng att så fall välja 115. Om man vägar ca 100 kg med allt på... måste man vilket fall ha en stabil skida!115 och 108 är samma skida förutom midje mått är ju valt enkelt (108), om inte, bör man välja den stabilaste skidan, inget kul att åka på för mjuka skidor heller.</p><p></p><p>Han bör välja den skidan han vill bli. Ett av de bästa tips jag fått,av en skid shop någonsin, lyder: "Köp inte den skidan du är, köp den du har som mål att bli." Så egentligen bör man fråga sig vad för slags skidåkning man vill syssla med, inte i vinter, nästa vinter? Eftersom det ingår rocker i dagens skidor kan man ta riktigt styva skidor och ändå få dem på kan väldigt enkelt i pist... Sen att känslan inte är samma som en sl el gs är väll fullt förståligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kalle188, post: 988123, member: 58722"] Missar alltid "park" eftersom det inte riktigt ingår i mitt vokabulär... Trots allt finns det ju en poäng att så fall välja 115. Om man vägar ca 100 kg med allt på... måste man vilket fall ha en stabil skida!115 och 108 är samma skida förutom midje mått är ju valt enkelt (108), om inte, bör man välja den stabilaste skidan, inget kul att åka på för mjuka skidor heller. Han bör välja den skidan han vill bli. Ett av de bästa tips jag fått,av en skid shop någonsin, lyder: "Köp inte den skidan du är, köp den du har som mål att bli." Så egentligen bör man fråga sig vad för slags skidåkning man vill syssla med, inte i vinter, nästa vinter? Eftersom det ingår rocker i dagens skidor kan man ta riktigt styva skidor och ändå få dem på kan väldigt enkelt i pist... Sen att känslan inte är samma som en sl el gs är väll fullt förståligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Alla erfarna åkare, hjälp mig med skidlängd. Mina kompisar lurar mig!
Tillbaka
Topp