Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Alla ni orädda brantåkare ...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Prof" data-source="post: 88509" data-attributes="member: 39946"><p>Nu är det möjligt att du hänger dig åt åkning som är mer extrem än den jag idkar, men det sug jag kan känna i magen brukar försvinna i samband med att åket börjar. Nåväl, av döma av inlägg från brantåkningsveteraner på detta forum tycks det som om inmundigande av liberala mängder fernet (innan, under och efter åket) tycks ha en positiv effekt, som möjligen också kan lugna oroliga nerver. Nu är det väl möjligt att dylika drycker nyttjas för att skruva upp svårighetsgraden snarare än att underlätta densamma. </p><p></p><p>Annars är väl tipsen av sunt förnuft karaktär. Jag utgår från att du har kunskap och teknik för den åkning du utför. Istället för att åka pist kanske du, för en tid, borde begränsa utflykterna utanför pisten till platser där man kan falla utan att hejdlöst tumla in i en sten. </p><p></p><p>Men en av poängerna med brantåkning, åtminstone för min del, är att öka pulsen och adrenalintillströmningen. Detta har tyvärr medfört att min uppfattning om vad som är brant fått sig en törn. Det var lättare att få kickar förr. Fast jag kanske är för feg; faktum är att de stora hoppen i strängt taget vilken park som helst skrämmer mig - och att det kanske är dit jag borde söka mig… Frågan som naturligtvis uppstår är: vilken twintip e bäst – troublemaker eller 1080???</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Prof, post: 88509, member: 39946"] Nu är det möjligt att du hänger dig åt åkning som är mer extrem än den jag idkar, men det sug jag kan känna i magen brukar försvinna i samband med att åket börjar. Nåväl, av döma av inlägg från brantåkningsveteraner på detta forum tycks det som om inmundigande av liberala mängder fernet (innan, under och efter åket) tycks ha en positiv effekt, som möjligen också kan lugna oroliga nerver. Nu är det väl möjligt att dylika drycker nyttjas för att skruva upp svårighetsgraden snarare än att underlätta densamma. Annars är väl tipsen av sunt förnuft karaktär. Jag utgår från att du har kunskap och teknik för den åkning du utför. Istället för att åka pist kanske du, för en tid, borde begränsa utflykterna utanför pisten till platser där man kan falla utan att hejdlöst tumla in i en sten. Men en av poängerna med brantåkning, åtminstone för min del, är att öka pulsen och adrenalintillströmningen. Detta har tyvärr medfört att min uppfattning om vad som är brant fått sig en törn. Det var lättare att få kickar förr. Fast jag kanske är för feg; faktum är att de stora hoppen i strängt taget vilken park som helst skrämmer mig - och att det kanske är dit jag borde söka mig… Frågan som naturligtvis uppstår är: vilken twintip e bäst – troublemaker eller 1080??? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Alla ni orädda brantåkare ...
Tillbaka
Topp