Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Allmänna funderingar om skidfilmer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Henrik_koivisto" data-source="post: 138833" data-attributes="member: 35960"><p>Jag är beredd att hålla med dig Nojlas.</p><p>Skidfilmer har från början varit stora reklampelare för världens alla skidmärken och sportdrycker.</p><p>Detta är mycket synd då sponsorer ofta vill ha perfekta klipp för att märket ska bli marknadsfört på bästa möjliga sätt.</p><p>Sen att alla filmer innehåller ungefär samma sak är väl lättast för film makarna.. Då behöver dom inte börja tänka på ett nytt koncept att sälja in hos publiken och sponsorerna.</p><p></p><p>En skidfilm bör nog inte vara så dyr, om man nu inte gör som matchstick och hyr en helikopter under stora delen av sin inspelning (yearbook) men frågan är väl om den inte varit kraftigt reducerad i pris då bolaget som hyr ut den är med som sponsor till filmen. En skidfilm kan omöjligt kosta ens en 1/10 del vad en vanlig film kostar.. Film makarna sitter bara å håvar in pengar allt eftersom så dom kan köpa nya kameror och annan schysst utrustning för att göra livet som filmare bättre.. </p><p></p><p>Helly hansen tycker jag gjorde det riktigt bra med sin Happy Happy som dom skickade ut gratis till folk. Det var bra klass på den för att vara en märkes film, cross lyckades inte lika bra i mina ögon men det är skönt att dom försöker.. Det måste ju ändå vara det bästa sättet att marknadsföra sina saker, att ge ut en gratis DVD där alla åkare bär företagets grejjer.. Frågan är dock om alla företagen har pengar till att ge ut en egen DVD, kan tänka mig att dom stora skidmärkena Salomon, K2, atomic etc. och dylikt inom andra brascher (helly hansen, peak, oakley, spy listan kan göras lång) har pengar. Det är ändå världsomtäckande företag... </p><p></p><p>Frågan om priset på en DVD, ja dom flesta importeras från staterna. Kanske ligger något i det varför dom e dyra och dom svenska rullarna har bara hängt på i det priset för att dom ser att folk köper dom dyrare också.. Jag vet inte men bra konstigt är det iallafall att dom ligger 100-150kr högre än vanliga dvd filmer..</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>*Reserverar mig för div. felstavningar och särskrivningar</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Henrik_koivisto, post: 138833, member: 35960"] Jag är beredd att hålla med dig Nojlas. Skidfilmer har från början varit stora reklampelare för världens alla skidmärken och sportdrycker. Detta är mycket synd då sponsorer ofta vill ha perfekta klipp för att märket ska bli marknadsfört på bästa möjliga sätt. Sen att alla filmer innehåller ungefär samma sak är väl lättast för film makarna.. Då behöver dom inte börja tänka på ett nytt koncept att sälja in hos publiken och sponsorerna. En skidfilm bör nog inte vara så dyr, om man nu inte gör som matchstick och hyr en helikopter under stora delen av sin inspelning (yearbook) men frågan är väl om den inte varit kraftigt reducerad i pris då bolaget som hyr ut den är med som sponsor till filmen. En skidfilm kan omöjligt kosta ens en 1/10 del vad en vanlig film kostar.. Film makarna sitter bara å håvar in pengar allt eftersom så dom kan köpa nya kameror och annan schysst utrustning för att göra livet som filmare bättre.. Helly hansen tycker jag gjorde det riktigt bra med sin Happy Happy som dom skickade ut gratis till folk. Det var bra klass på den för att vara en märkes film, cross lyckades inte lika bra i mina ögon men det är skönt att dom försöker.. Det måste ju ändå vara det bästa sättet att marknadsföra sina saker, att ge ut en gratis DVD där alla åkare bär företagets grejjer.. Frågan är dock om alla företagen har pengar till att ge ut en egen DVD, kan tänka mig att dom stora skidmärkena Salomon, K2, atomic etc. och dylikt inom andra brascher (helly hansen, peak, oakley, spy listan kan göras lång) har pengar. Det är ändå världsomtäckande företag... Frågan om priset på en DVD, ja dom flesta importeras från staterna. Kanske ligger något i det varför dom e dyra och dom svenska rullarna har bara hängt på i det priset för att dom ser att folk köper dom dyrare också.. Jag vet inte men bra konstigt är det iallafall att dom ligger 100-150kr högre än vanliga dvd filmer.. *Reserverar mig för div. felstavningar och särskrivningar [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Allmänna funderingar om skidfilmer
Tillbaka
Topp