Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Allmänna skidråd och recensioner
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 202751" data-attributes="member: 59533"><p>Håller med dig till en liten del... Majoriteten, som antagligen är det du pratar om märker ingen skillnad. Jag är brädåkare som iår ska köra skidor igen för första gången på mycket länge. Men om jag jämför med snowboard så skulle det kännas fel att säga att det inte är skillnad på brädor. Är du det allra minsta över medelnivå och lägger hårt pressade skär i hög fart är det i princip livsfarligt med en för klen/vek bräda tex. </p><p>Men jag håller med dig i att, OM du bara kan göra sladdsvängar och hoppar lite i parken kmr du inte märka skillnad överhuvudtaget. </p><p>Men eftersom detta är en sida för speciellt intresserat folk inom skid/snowboarding är det också lite fel av dig att säga att de flesta trådar som skrivs här är onödiga för att ingen märker någon skillnad. Av alla skidåkare och snowboardåkare i Sverige skulle iaf jag ändå gissa att majoriteten av de duktiga åkarna är medlemmar på freeride :D </p><p>Om detta hade varit ett forum på aftonbladet.se där någon skriver något om en carvingskida hade saken varit en annan. </p><p></p><p>Mvh: Emil</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 202751, member: 59533"] Håller med dig till en liten del... Majoriteten, som antagligen är det du pratar om märker ingen skillnad. Jag är brädåkare som iår ska köra skidor igen för första gången på mycket länge. Men om jag jämför med snowboard så skulle det kännas fel att säga att det inte är skillnad på brädor. Är du det allra minsta över medelnivå och lägger hårt pressade skär i hög fart är det i princip livsfarligt med en för klen/vek bräda tex. Men jag håller med dig i att, OM du bara kan göra sladdsvängar och hoppar lite i parken kmr du inte märka skillnad överhuvudtaget. Men eftersom detta är en sida för speciellt intresserat folk inom skid/snowboarding är det också lite fel av dig att säga att de flesta trådar som skrivs här är onödiga för att ingen märker någon skillnad. Av alla skidåkare och snowboardåkare i Sverige skulle iaf jag ändå gissa att majoriteten av de duktiga åkarna är medlemmar på freeride :D Om detta hade varit ett forum på aftonbladet.se där någon skriver något om en carvingskida hade saken varit en annan. Mvh: Emil [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Allmänna skidråd och recensioner
Tillbaka
Topp