Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Allmänna skidråd och recensioner
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KalleKax" data-source="post: 202758" data-attributes="member: 13885"><p>Hej Emil. Jag udrar verkligen om majoriteten av dom som skriver här på freeride verkligen är duktiga åkare och vet vad dom talar om. Om du går in och läser bland Recensionerna här på freeride så märker man ganska snabbt att de är riktigt låg standard på det som skrivs. Läs bara om tex Head MoJo "Köpte den här skidan i vinter, den e grymt skön å smidig...bra i pisten, skogen, lössnön, hoppen...kan göra allt som man kan göra med en skida!</p><p></p><p>+ smidig</p><p>+ grymt sköna switch</p><p>+ snygga</p><p>+ stabila</p><p>- INGET ALLS...Den perfekta skidan (tycker jag)!" </p><p></p><p>Och dett är bara ett exempel av många och inte ens det värsta. Skulle jag som skidlärare träffa någon som kan köra en skärande sväng och samtidigt pressa den och minska radien så är man inte strax över medelnivå. Utan snarare i de övereskitet av svenssons i backen. Vist kan det vara skilnad på brädor och brädor. Men ska jag ut och hoppa o leka en dag så kvittar de om jag åker på min mjuka Santa Cruz eller om jag kör på min stenhårda Völkl jag kan köra samma svängar på båda brädorna och göra samma hopp. Men vist funkar Völkl brädan bätter när de är riktigt hårt. Och att de skulle vara farligt att åka på skär med en mjuk bräda så är de inte brädan de är fel på utan tekniken. </p><p></p><p>Kalle</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KalleKax, post: 202758, member: 13885"] Hej Emil. Jag udrar verkligen om majoriteten av dom som skriver här på freeride verkligen är duktiga åkare och vet vad dom talar om. Om du går in och läser bland Recensionerna här på freeride så märker man ganska snabbt att de är riktigt låg standard på det som skrivs. Läs bara om tex Head MoJo "Köpte den här skidan i vinter, den e grymt skön å smidig...bra i pisten, skogen, lössnön, hoppen...kan göra allt som man kan göra med en skida! + smidig + grymt sköna switch + snygga + stabila - INGET ALLS...Den perfekta skidan (tycker jag)!" Och dett är bara ett exempel av många och inte ens det värsta. Skulle jag som skidlärare träffa någon som kan köra en skärande sväng och samtidigt pressa den och minska radien så är man inte strax över medelnivå. Utan snarare i de övereskitet av svenssons i backen. Vist kan det vara skilnad på brädor och brädor. Men ska jag ut och hoppa o leka en dag så kvittar de om jag åker på min mjuka Santa Cruz eller om jag kör på min stenhårda Völkl jag kan köra samma svängar på båda brädorna och göra samma hopp. Men vist funkar Völkl brädan bätter när de är riktigt hårt. Och att de skulle vara farligt att åka på skär med en mjuk bräda så är de inte brädan de är fel på utan tekniken. Kalle [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Allmänna skidråd och recensioner
Tillbaka
Topp