Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Allmänna skidråd och recensioner
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 202768" data-attributes="member: 59533"><p>Kalle</p><p>Håller absolut med dig gällande recensionerna. Det är tråkigt att läsa att en skida/bräda är bra på allt osv. Detta bör väl som du säger också spegla vad för folk som finns här....Så ok då, du får nog rätt där. Att folk generellt inte känner stor skillnad på brädor/skidor om man är på medelnivå.</p><p></p><p>Men jag är absolut inget proffs och jag känner ju klar skillnad på brädor jag kör. Då är det väl inte så konstigt att man försöker få reda på vilken bräda som motsvarar sina åkkunskaper och som kommer underlätta/förbättra ens åkning. Saken är ju faktiskt den, att det är svårare att utveckla en bra teknik om du inte får köra på riktiga prylar. Sedan att det är snack om obetydliga skillnader mellan märken och modeller är en annan sak då det i princip är samma "recept" på alla skidor och snowboards. Men det ÄR fortfarande märkbara skillnader mellan olika modeller eller snarare "prisklasser" inom både skid och snowboards.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 202768, member: 59533"] Kalle Håller absolut med dig gällande recensionerna. Det är tråkigt att läsa att en skida/bräda är bra på allt osv. Detta bör väl som du säger också spegla vad för folk som finns här....Så ok då, du får nog rätt där. Att folk generellt inte känner stor skillnad på brädor/skidor om man är på medelnivå. Men jag är absolut inget proffs och jag känner ju klar skillnad på brädor jag kör. Då är det väl inte så konstigt att man försöker få reda på vilken bräda som motsvarar sina åkkunskaper och som kommer underlätta/förbättra ens åkning. Saken är ju faktiskt den, att det är svårare att utveckla en bra teknik om du inte får köra på riktiga prylar. Sedan att det är snack om obetydliga skillnader mellan märken och modeller är en annan sak då det i princip är samma "recept" på alla skidor och snowboards. Men det ÄR fortfarande märkbara skillnader mellan olika modeller eller snarare "prisklasser" inom både skid och snowboards. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Allmänna skidråd och recensioner
Tillbaka
Topp