Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Allmänna skidråd och recensioner
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 202797" data-attributes="member: 12644"><p>helt rätt! mycket bra inlägg. jag har länge haft dessa tankar om allt bredare och bredare skidor. klart det kan va härligt med ett bättre flyt i puder med en 100mm-skida men om man inte kan åka puder på ett par 60mm-skidor så bör man nog ta en och annan skidlektion. glenn plake t.ex. åkte bottenlöst puder med 60mm-skidor för 20 år sen och han åkte ifrån dom flesta här på freeride. själv har jag haft många roliga dagar i bottenlöst puder på mina fischer race sc 170cm med 65mm midja (även om jag föredra mina b4:or).</p><p></p><p>med rätt teknik kan man åka i stort sett vad som helst på vilka skidor som helst. stenmark kunde göra en skärande sväng på ett par raka 210cm skidor. DET kallar jag teknik på hög nivå.</p><p></p><p>over and out...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 202797, member: 12644"] helt rätt! mycket bra inlägg. jag har länge haft dessa tankar om allt bredare och bredare skidor. klart det kan va härligt med ett bättre flyt i puder med en 100mm-skida men om man inte kan åka puder på ett par 60mm-skidor så bör man nog ta en och annan skidlektion. glenn plake t.ex. åkte bottenlöst puder med 60mm-skidor för 20 år sen och han åkte ifrån dom flesta här på freeride. själv har jag haft många roliga dagar i bottenlöst puder på mina fischer race sc 170cm med 65mm midja (även om jag föredra mina b4:or). med rätt teknik kan man åka i stort sett vad som helst på vilka skidor som helst. stenmark kunde göra en skärande sväng på ett par raka 210cm skidor. DET kallar jag teknik på hög nivå. over and out... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Allmänna skidråd och recensioner
Tillbaka
Topp