Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Allmänna skidråd och recensioner
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KalleKax" data-source="post: 203985" data-attributes="member: 13885"><p>Monkey...</p><p>Jag läser det du skriver, men jag förstår inte vad du skriver. Det låter som du pratar om det mannliga könet här och inte pjäxor. Vinkel hit, vinkel dit och hårdhet och storlek. Ok ska vi ta de från början? </p><p>Allt som oftast åker folk i förstora pjäxor vilket gör de svårt att känna skidan. Vinkeln på skaftet har inte alls så stor betydelse efter som du skriver att turistpjäxor ofta är för mjuka. Bra då borde man kunna flexa pjäxan så pass att man får en bra grund position. Och för övrigt är de oftast helt ok vinkel även på hyr pjäxor. Sen skriver du att ju hårdare pjäxa desto bätter känsla mot snön. Det skulle jag vilja veta vad du grundar på? Jag har år efter år bytt till mjukare och mjukare pjäxor utan att tappa den mista skidkänsla. Sen tor jag faktiskt att kraften ner i skidan inte sitter i pjäxan utan i killen/tjejen som åker. Men där kanske jag har fel... Crossmaxpjäxorna är helt underbara pjäxor som funkar fin fint till allt från att åka stora berg till att jibba i parken med. Ok den med 85 i flex är lite mjuk om man åker bana riktigt riktigt hårt. Men funkar underbart när man bara leker. Och för den delen brukar jag köra pist i mina randone pjäxor på walk läget och de funkar ypperligt bra bara man står rätt i pjäxan. Så slutligen bedömmer jag ditt in lägg som ren bull shitt. Man klarar sig ypperligt på bara en pjäxa så länge man inte ska åka telemark också.</p><p>Kalle Kax</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KalleKax, post: 203985, member: 13885"] Monkey... Jag läser det du skriver, men jag förstår inte vad du skriver. Det låter som du pratar om det mannliga könet här och inte pjäxor. Vinkel hit, vinkel dit och hårdhet och storlek. Ok ska vi ta de från början? Allt som oftast åker folk i förstora pjäxor vilket gör de svårt att känna skidan. Vinkeln på skaftet har inte alls så stor betydelse efter som du skriver att turistpjäxor ofta är för mjuka. Bra då borde man kunna flexa pjäxan så pass att man får en bra grund position. Och för övrigt är de oftast helt ok vinkel även på hyr pjäxor. Sen skriver du att ju hårdare pjäxa desto bätter känsla mot snön. Det skulle jag vilja veta vad du grundar på? Jag har år efter år bytt till mjukare och mjukare pjäxor utan att tappa den mista skidkänsla. Sen tor jag faktiskt att kraften ner i skidan inte sitter i pjäxan utan i killen/tjejen som åker. Men där kanske jag har fel... Crossmaxpjäxorna är helt underbara pjäxor som funkar fin fint till allt från att åka stora berg till att jibba i parken med. Ok den med 85 i flex är lite mjuk om man åker bana riktigt riktigt hårt. Men funkar underbart när man bara leker. Och för den delen brukar jag köra pist i mina randone pjäxor på walk läget och de funkar ypperligt bra bara man står rätt i pjäxan. Så slutligen bedömmer jag ditt in lägg som ren bull shitt. Man klarar sig ypperligt på bara en pjäxa så länge man inte ska åka telemark också. Kalle Kax [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Allmänna skidråd och recensioner
Tillbaka
Topp