Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Allmänna tankar kring Bydalen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kolmajs" data-source="post: 1286224" data-attributes="member: 151320"><p>Vi spenderade V7 2023 i Bydalen med familjen, allstå under sportlovet för oss Göteborgare.</p><p>Jag såg fram emot fjällkänsla och inga liftköer.</p><p></p><p>Fanns inte en liftkö vilket var skönt, men tyvärr går släpliftarna inte så fort så kötid + lifttid blir lika jämfört med Trysil, Sälen mm.</p><p></p><p>Det som var skönt är att man har backarna själv, behövde väja för 1 person på en hel vecka.</p><p>Fördelen med Bydalen är att att är lite folk och det är lungt, det speglar sig också på de 2 restaurangerna. Där kan man slappna av och det är det fanns inget hets kring att fånga ett bord, inget stök och bröt helt enkelt.</p><p>Nackdelen är att backarna är flacka där nere och liftarna går långsamt.</p><p>Vi hade otur med snöläget 2023, men ger Bydalen en chans till 2024.</p><p></p><p>Jag gick några toppturer vilket var riktigt skön känsla att kunna gå från stugan klockan 08:00 och vara tillbaka till familjen 9.30 då dom var redo att ge sig ut.</p><p>Så fjällkänslan finns där!</p><p></p><p>Att vi bokar Bydalen igen påverkas så klart inverkar det inte finns det ett enda ledigt boende på SKISTAR ledigt vecka V7 för en familj.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kolmajs, post: 1286224, member: 151320"] Vi spenderade V7 2023 i Bydalen med familjen, allstå under sportlovet för oss Göteborgare. Jag såg fram emot fjällkänsla och inga liftköer. Fanns inte en liftkö vilket var skönt, men tyvärr går släpliftarna inte så fort så kötid + lifttid blir lika jämfört med Trysil, Sälen mm. Det som var skönt är att man har backarna själv, behövde väja för 1 person på en hel vecka. Fördelen med Bydalen är att att är lite folk och det är lungt, det speglar sig också på de 2 restaurangerna. Där kan man slappna av och det är det fanns inget hets kring att fånga ett bord, inget stök och bröt helt enkelt. Nackdelen är att backarna är flacka där nere och liftarna går långsamt. Vi hade otur med snöläget 2023, men ger Bydalen en chans till 2024. Jag gick några toppturer vilket var riktigt skön känsla att kunna gå från stugan klockan 08:00 och vara tillbaka till familjen 9.30 då dom var redo att ge sig ut. Så fjällkänslan finns där! Att vi bokar Bydalen igen påverkas så klart inverkar det inte finns det ett enda ledigt boende på SKISTAR ledigt vecka V7 för en familj. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Allmänna tankar kring Bydalen?
Tillbaka
Topp