Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Allmänt om skidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nikbrom" data-source="post: 151645" data-attributes="member: 32761"><p>Finns bara en sak för dig att göra. </p><p></p><p>Läs igenom ALLA trådar här på freeride sen har du nog bildat dig en ganska övergripande uppfattning om vad "it´s about"</p><p></p><p>Ett litet tips bara. Försök att nischa dig på något speciellt inom skidåkning. T ex "Hur lever en bummare" "Vad är det för skillnad mellan olika typer av skidor" etc, du förstår vad jag menar.</p><p>Annars är risken väldigt stor att hela föredraget kommer bli bluddrigt och alldeles för brett eller för stort. Jag menar, du kan ju hålla på och prata i en vecka i sträck om skidåkning generellt sett. Det blir enklare att strukturera upp det hela om du har en väldigt liten del att prata om, sen drar du allt om det. Blir lite mer intressant att lyssna på också om du går in på detaljer och inte bara:</p><p></p><p>"Man åker på två plankor och har rör i händerna, detta görs mellan 9&16 för att sedan gå till ett ölhak och bli full, sen somnar man. Det finns svåra backar, sen finns det lätta backar. Väggen i sverige är jättefarlig, 45 graders lutning (allmän uppfattning jag vet att andra här tycker annat) (ooooh ett sus går igenom klassen). Sen kan man hoppa också, snurra, volta och vara lite crazy. De som gör det kallas jibbers och brukar hänga i parken där man gör detta, de ha baggy pants och anser sig själv som coola! </p><p>Sen kan man även åka till Alperna och dricka glüwein och äta schnitzel. Där är bergen JÄTTESTORA om man jämför med Sveriges kullar." etc etc etc etc etc.</p><p></p><p>Detta är bara en tanke, det blir roligare om du berättar något som inte alla redan har en uppfattning om.</p><p></p><p>Lär dem mannen!!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nikbrom, post: 151645, member: 32761"] Finns bara en sak för dig att göra. Läs igenom ALLA trådar här på freeride sen har du nog bildat dig en ganska övergripande uppfattning om vad "it´s about" Ett litet tips bara. Försök att nischa dig på något speciellt inom skidåkning. T ex "Hur lever en bummare" "Vad är det för skillnad mellan olika typer av skidor" etc, du förstår vad jag menar. Annars är risken väldigt stor att hela föredraget kommer bli bluddrigt och alldeles för brett eller för stort. Jag menar, du kan ju hålla på och prata i en vecka i sträck om skidåkning generellt sett. Det blir enklare att strukturera upp det hela om du har en väldigt liten del att prata om, sen drar du allt om det. Blir lite mer intressant att lyssna på också om du går in på detaljer och inte bara: "Man åker på två plankor och har rör i händerna, detta görs mellan 9&16 för att sedan gå till ett ölhak och bli full, sen somnar man. Det finns svåra backar, sen finns det lätta backar. Väggen i sverige är jättefarlig, 45 graders lutning (allmän uppfattning jag vet att andra här tycker annat) (ooooh ett sus går igenom klassen). Sen kan man hoppa också, snurra, volta och vara lite crazy. De som gör det kallas jibbers och brukar hänga i parken där man gör detta, de ha baggy pants och anser sig själv som coola! Sen kan man även åka till Alperna och dricka glüwein och äta schnitzel. Där är bergen JÄTTESTORA om man jämför med Sveriges kullar." etc etc etc etc etc. Detta är bara en tanke, det blir roligare om du berättar något som inte alla redan har en uppfattning om. Lär dem mannen!!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Allmänt om skidåkning?
Tillbaka
Topp