Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allmountain-skida, avancerad
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1070269" data-attributes="member: 29440"><p>Testade dem i Tandådalen förra vintern men bara några få åk. Var mycket snö då. </p><p>Tyckte de var lite väl dämpade. Stabila i hög fart i pist men inget skjut ut ur svängen. Funkar bra om du vill stå på i stora svängar i pisten men upplevde att t.ex Line SD 95 hade bättre flyt i lössnö och var mer svängiga.</p><p>Jag gillar dock skidor som är lite mer svängiga och kör både korta och långa svängar i ganska hög fart.</p><p>Har nu fastnat för mina SD 110 som jag tycker funkar perfekt till allt. Carvar fantastiskt bra och mycket lättåkta och lätta att variera radien på svängen med.</p><p>Tyckte Atris var ganska lik men lite mer dämpad utan att bli för tråkig, och grymt bett på hårt underlag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1070269, member: 29440"] Testade dem i Tandådalen förra vintern men bara några få åk. Var mycket snö då. Tyckte de var lite väl dämpade. Stabila i hög fart i pist men inget skjut ut ur svängen. Funkar bra om du vill stå på i stora svängar i pisten men upplevde att t.ex Line SD 95 hade bättre flyt i lössnö och var mer svängiga. Jag gillar dock skidor som är lite mer svängiga och kör både korta och långa svängar i ganska hög fart. Har nu fastnat för mina SD 110 som jag tycker funkar perfekt till allt. Carvar fantastiskt bra och mycket lättåkta och lätta att variera radien på svängen med. Tyckte Atris var ganska lik men lite mer dämpad utan att bli för tråkig, och grymt bett på hårt underlag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allmountain-skida, avancerad
Tillbaka
Topp