Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allmountain-skida, avancerad
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lmk30" data-source="post: 1070307" data-attributes="member: 50635"><p>Har åkt på Auran och Project 100W. Gillade definitivt båda. </p><p>Aura: Anno 20111: Den gamla auran gick som tåget genom allt i princip och kändes som en GS-skida. Oerhört fartstabil och underbar i större svängar både i och utanför pisten. Kanske inte den mest lekfulla skidan och var väl inte ngt stort fan av kortsväng. Dock mkt pålitlig i alla förhållanden, speciellt om man gillar tyngre titanalberikade varianter.</p><p>Anno 2015 fick de fullrocker, dock en mkt diskret sådan. Har dessa nu och gillar dem skarpt. Lite mer kvicka än tidigare även om de fortfarande är fartstabila. Tycker att de kanske har tappat ngt lite i isgrepp men åker å andra sidan mest utanför pisten så det är inget jag stör mig speciellt mkt på. Som ngn nämnt är de kanske inga slöåkningslagg, är definitivt roligast när man köttar på och verkligen kör dem som en storslalomskida. Fast det funkar absolut att hasa ner till afterskin sent på dagen också utan att det blir katastrof.</p><p></p><p>Project 100W är också en trevlig skida. Den känns rätt dämpad men samtidigt lite mer lattjo lajban än auran i och med en ngt kortare radie. Definitivt fartstabil. Helt klart en skida jag skulle kunna tänka mig. Har bara testat dem i pisten dock så vet inte hur de känns utanför tyvärr.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lmk30, post: 1070307, member: 50635"] Har åkt på Auran och Project 100W. Gillade definitivt båda. Aura: Anno 20111: Den gamla auran gick som tåget genom allt i princip och kändes som en GS-skida. Oerhört fartstabil och underbar i större svängar både i och utanför pisten. Kanske inte den mest lekfulla skidan och var väl inte ngt stort fan av kortsväng. Dock mkt pålitlig i alla förhållanden, speciellt om man gillar tyngre titanalberikade varianter. Anno 2015 fick de fullrocker, dock en mkt diskret sådan. Har dessa nu och gillar dem skarpt. Lite mer kvicka än tidigare även om de fortfarande är fartstabila. Tycker att de kanske har tappat ngt lite i isgrepp men åker å andra sidan mest utanför pisten så det är inget jag stör mig speciellt mkt på. Som ngn nämnt är de kanske inga slöåkningslagg, är definitivt roligast när man köttar på och verkligen kör dem som en storslalomskida. Fast det funkar absolut att hasa ner till afterskin sent på dagen också utan att det blir katastrof. Project 100W är också en trevlig skida. Den känns rätt dämpad men samtidigt lite mer lattjo lajban än auran i och med en ngt kortare radie. Definitivt fartstabil. Helt klart en skida jag skulle kunna tänka mig. Har bara testat dem i pisten dock så vet inte hur de känns utanför tyvärr. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allmountain-skida, avancerad
Tillbaka
Topp