Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allmountain skida för (puder )pisten och slask rekommendation.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SkiloveTrysil" data-source="post: 1056211" data-attributes="member: 152746"><p>Hej,</p><p></p><p></p><p>Gjorde skidtest idag i Trysil och provkörde Blizzard Brahma (180cm), blev väldigt imponerad utav dem då det var plusgrader och pisten var uppkörd men dem var stabila som bara den. Så jag jakt efter all mountain skidor. Jag gillade dem för att dem var stabila och lite hårda så jag kunde köra carving svängar. Har spanat lite på K2 AMP RICTOR 90 XTI dem verkar påminna om Brahma.</p><p></p><p></p><p>Lite mer om mig. Jag är på min andra säsong i Trysil och åker skidor 4 dagar i veckan ca 5h och skulle bedöma min skidåkar nivå avancerat. Kör 95% i pisten och kör carving svängar, kör nu på ett par K2 Charger (174cm) för några säsonger sedan, jag tycker om dem mycket. Anledningen till varför jag vill ha all mountain skidor är för att fortfarande kunna köra i pisten, men när det är massa puder i pisten och senare på säsongen i mars/april då det blir slask i pisten vill jag använda mig utav allmountain skidor, ibland kommer det nog bli några spontata offpist åk. Så jag vill kunna variera mellan mina nuvarande pist skidor med allmountain skidorna, men det ska fortfarande vara mer åt pist hållet än off-pist (om ni förstår förhoppningsvis). Testade några Rossignol Sin 7 och tyckte de var alldeles för breda, kom inte ner på kanterna när jag åkte som jag gjorde med Brahma skidorna. Eller ska jag köpa allmountain skidor och övergå endast använda de, jag kör som sagt mest carving svängar. </p><p></p><p>Längd 180cm</p><p>Vikt 64-67kg</p><p></p><p>Skidorna ifråga</p><p><a href="http://www.blizzard-ski.com/products/brahma/" target="_blank">Blizzard Brahma</a></p><p><a href="http://k2skis.com/skis/amp-rictor-90xti" target="_blank">AMP Rictor 90xti</a></p><p></p><p>Är de någon två skidorna jag har nämnt passar mig bäst för mitt ändamål? Eller är det några andra ni skulle rekommendera inom samma prisklass?</p><p></p><p></p><p>Tack på förhand!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SkiloveTrysil, post: 1056211, member: 152746"] Hej, Gjorde skidtest idag i Trysil och provkörde Blizzard Brahma (180cm), blev väldigt imponerad utav dem då det var plusgrader och pisten var uppkörd men dem var stabila som bara den. Så jag jakt efter all mountain skidor. Jag gillade dem för att dem var stabila och lite hårda så jag kunde köra carving svängar. Har spanat lite på K2 AMP RICTOR 90 XTI dem verkar påminna om Brahma. Lite mer om mig. Jag är på min andra säsong i Trysil och åker skidor 4 dagar i veckan ca 5h och skulle bedöma min skidåkar nivå avancerat. Kör 95% i pisten och kör carving svängar, kör nu på ett par K2 Charger (174cm) för några säsonger sedan, jag tycker om dem mycket. Anledningen till varför jag vill ha all mountain skidor är för att fortfarande kunna köra i pisten, men när det är massa puder i pisten och senare på säsongen i mars/april då det blir slask i pisten vill jag använda mig utav allmountain skidor, ibland kommer det nog bli några spontata offpist åk. Så jag vill kunna variera mellan mina nuvarande pist skidor med allmountain skidorna, men det ska fortfarande vara mer åt pist hållet än off-pist (om ni förstår förhoppningsvis). Testade några Rossignol Sin 7 och tyckte de var alldeles för breda, kom inte ner på kanterna när jag åkte som jag gjorde med Brahma skidorna. Eller ska jag köpa allmountain skidor och övergå endast använda de, jag kör som sagt mest carving svängar. Längd 180cm Vikt 64-67kg Skidorna ifråga [url=http://www.blizzard-ski.com/products/brahma/]Blizzard Brahma[/url] [url=http://k2skis.com/skis/amp-rictor-90xti]AMP Rictor 90xti[/url] Är de någon två skidorna jag har nämnt passar mig bäst för mitt ändamål? Eller är det några andra ni skulle rekommendera inom samma prisklass? Tack på förhand! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allmountain skida för (puder )pisten och slask rekommendation.
Tillbaka
Topp