Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allmountain skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1092389" data-attributes="member: 29440"><p>Jag har haft förra årets Soul 7 HD och den fungerade bra i pisten. Körde på 188cm och väger 80kg (182cm)</p><p>Då den är väldigt lätthanterlig så kan du säkerligen köra på 188cm.</p><p>Är du duktig åkare som kör på rena skär i pisten så tror jag inte du kommer få några problem med piståkningen med den bredden när det gäller Soul 7 HD.</p><p>Det är en lättsväng och och lätthanterlig skida som sagt och klarar relativt höga farter utan problem och klarar knixig skogsåkning i lössnö.</p><p>Riktigt isig pist kanske inte är det bästa underlaget men med bra teknik så fungerar det riktigt bra också.</p><p></p><p>Har bytt till Atris inför i år som jag i och för sig hade testat innan. Men är inte helt övertygat att de är bättre, framförallt till skogsåkning, (möjligen i hårdare pist). Kan i så fall bli att jag byter tillbaka till Soul 7 HD fast årets modell då.</p><p></p><p>Ska tillägga att jag ändå är lite sugen på ett par rena pistskidor att bränna på med i isig pist. Men ska du bara en skida så skulle jag inte tveka på att köpa en 100+ skida om målet är att få bra offpiståkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1092389, member: 29440"] Jag har haft förra årets Soul 7 HD och den fungerade bra i pisten. Körde på 188cm och väger 80kg (182cm) Då den är väldigt lätthanterlig så kan du säkerligen köra på 188cm. Är du duktig åkare som kör på rena skär i pisten så tror jag inte du kommer få några problem med piståkningen med den bredden när det gäller Soul 7 HD. Det är en lättsväng och och lätthanterlig skida som sagt och klarar relativt höga farter utan problem och klarar knixig skogsåkning i lössnö. Riktigt isig pist kanske inte är det bästa underlaget men med bra teknik så fungerar det riktigt bra också. Har bytt till Atris inför i år som jag i och för sig hade testat innan. Men är inte helt övertygat att de är bättre, framförallt till skogsåkning, (möjligen i hårdare pist). Kan i så fall bli att jag byter tillbaka till Soul 7 HD fast årets modell då. Ska tillägga att jag ändå är lite sugen på ett par rena pistskidor att bränna på med i isig pist. Men ska du bara en skida så skulle jag inte tveka på att köpa en 100+ skida om målet är att få bra offpiståkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allmountain skidor
Tillbaka
Topp