Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allmountainskidor i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emmis" data-source="post: 1249072" data-attributes="member: 176039"><p>Pratar för mig själv: har två skidor:1) rena hårda pist skidor som gör sig ypperligt på manchester och is.2) allmountainskidor, 86 i midjan om jag minns rätt, dvs ganska smala. 1/7 dagar är pistskidorna bättre, det är dagen man vill pressa på och pisterna är tomma och hårda. Inte åkdag 8 för ngn med mina lårmuskler. Oftast är pisten halvdan, slush och snöhögar då är njutningen med allmountain högre. Och eftersom 20 års strecket passerars för ”nått” år sedan, åker jag för att njuta. Dvs jag tar skidorna som ger mer njutning. Oftast börjar jag en kall nypistad morgon med pistskidorna och byter vid lunch, de dagar jag ens tar fram pistskidorna dvs.</p><p>Allmountain är ju dessutom mer förlåtande, vilket gör bra för muskler utan träning</p><p> </p><p>Känner mig nog aldrig som coolaste katten på stan och aspirerar inte heller</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emmis, post: 1249072, member: 176039"] Pratar för mig själv: har två skidor:1) rena hårda pist skidor som gör sig ypperligt på manchester och is.2) allmountainskidor, 86 i midjan om jag minns rätt, dvs ganska smala. 1/7 dagar är pistskidorna bättre, det är dagen man vill pressa på och pisterna är tomma och hårda. Inte åkdag 8 för ngn med mina lårmuskler. Oftast är pisten halvdan, slush och snöhögar då är njutningen med allmountain högre. Och eftersom 20 års strecket passerars för ”nått” år sedan, åker jag för att njuta. Dvs jag tar skidorna som ger mer njutning. Oftast börjar jag en kall nypistad morgon med pistskidorna och byter vid lunch, de dagar jag ens tar fram pistskidorna dvs. Allmountain är ju dessutom mer förlåtande, vilket gör bra för muskler utan träning Känner mig nog aldrig som coolaste katten på stan och aspirerar inte heller [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allmountainskidor i pisten?
Tillbaka
Topp