Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allmountainskidor i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1249100" data-attributes="member: 175247"><p>Har förra året för första gången skaffat mig ett par allmountain skidor, och instämmer i vad som sägs ovan. Har hunnit prova dem i nypistad pist, isig pist, uppkörd bökig pist, sommar-slush och halvmeterdjup vinterpuder.</p><p>Jag föredrar redan AM laggen i allt utom isig pist, där det är lättare att göra kvicka svängar och parera med pistskidorna. Förutom det självklara att AM är bättre offpist, så är de också otroligt mycket bättre i uppkörda stökiga pister som jag tidigare inte alls gillade. De har en helt annan stabilitet i fart där.</p><p>Jag funderar nu på att endast ta med AM-laggen på nästan resa, väderförhållanden får bestämma om jag även tar med pistskidorna.</p><p>Mina pistskidor är 80mm och AM 99mm.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1249100, member: 175247"] Har förra året för första gången skaffat mig ett par allmountain skidor, och instämmer i vad som sägs ovan. Har hunnit prova dem i nypistad pist, isig pist, uppkörd bökig pist, sommar-slush och halvmeterdjup vinterpuder. Jag föredrar redan AM laggen i allt utom isig pist, där det är lättare att göra kvicka svängar och parera med pistskidorna. Förutom det självklara att AM är bättre offpist, så är de också otroligt mycket bättre i uppkörda stökiga pister som jag tidigare inte alls gillade. De har en helt annan stabilitet i fart där. Jag funderar nu på att endast ta med AM-laggen på nästan resa, väderförhållanden får bestämma om jag även tar med pistskidorna. Mina pistskidor är 80mm och AM 99mm. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allmountainskidor i pisten?
Tillbaka
Topp