Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allmountainskidor i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SaintX" data-source="post: 1260289" data-attributes="member: 170084"><p>Ursäkta men det där känns lite slött. Testar du ett par utmanande skidor som kräver lite av dig så måste du ge det lite tid. Tog 3 säsonger för mig att lära mig mina skidor ordentligt men jag ser det som en chans att utveckas i min åkning. Självklart kommer ett par sylvassa pistskidor med 11m radie göra att "det händer saker". Hur spännande är det med skidor som gör jobbet åt dig? Vad gör ni med dessa skidor när det har fallit 10-15cm snö över natten? Kör själv på 100 under pjäxan 95% pist och kommer aldrig att gå under 85. Inga som helst problem att trycka ner dem på kant och carva. Har provat rena pistskidor ett antal gånger och finner ingen som helt glädje i det. Som många säger är de inte helt optimala vid morgonens första kalla manchestern men i all ärlighet, hur länge håller det. Oavsett temperatur så tar det 1-2h så är alla pister på en svensk skidort uppsladdade och då är en bra AM överlägsen. Kommer det sedan några cm snö så är pistskidan värdelös. </p><p>Sedan har jag en egen killgissning ang de moderna AM typ Enforcer, Mantra, QST, Ranger mm. De är egentligen anpassade för den stökiga pisten. Tillverkarna märkte att de används mer och mer för piståkning och ser en marknad som de anpassar sig för. För de som vill åka knädjupt finns nog vassare alternativ.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SaintX, post: 1260289, member: 170084"] Ursäkta men det där känns lite slött. Testar du ett par utmanande skidor som kräver lite av dig så måste du ge det lite tid. Tog 3 säsonger för mig att lära mig mina skidor ordentligt men jag ser det som en chans att utveckas i min åkning. Självklart kommer ett par sylvassa pistskidor med 11m radie göra att "det händer saker". Hur spännande är det med skidor som gör jobbet åt dig? Vad gör ni med dessa skidor när det har fallit 10-15cm snö över natten? Kör själv på 100 under pjäxan 95% pist och kommer aldrig att gå under 85. Inga som helst problem att trycka ner dem på kant och carva. Har provat rena pistskidor ett antal gånger och finner ingen som helt glädje i det. Som många säger är de inte helt optimala vid morgonens första kalla manchestern men i all ärlighet, hur länge håller det. Oavsett temperatur så tar det 1-2h så är alla pister på en svensk skidort uppsladdade och då är en bra AM överlägsen. Kommer det sedan några cm snö så är pistskidan värdelös. Sedan har jag en egen killgissning ang de moderna AM typ Enforcer, Mantra, QST, Ranger mm. De är egentligen anpassade för den stökiga pisten. Tillverkarna märkte att de används mer och mer för piståkning och ser en marknad som de anpassar sig för. För de som vill åka knädjupt finns nog vassare alternativ. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allmountainskidor i pisten?
Tillbaka
Topp