Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allmountainskidor i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1260291" data-attributes="member: 144594"><p>Jag hör också till allmountain-lägret i pist. Förhållandena i de flesta pister är så variabla att denna typ av skidor - för mig - inte alls är någon kompromiss utan tvärtom idealiska för det mesta. </p><p>Så var glänser smalare pistskidor? Hårt och isigt - då är det ändå inte kul (för en sån som mig) oavsett skidtyp. Nypistat ok men svinkul även med AM-skidor. </p><p>Åker nu oftast på Völkl Deacon 80 som väl ligger mellan en ”bred pistskida” och ”smal allmountain” och funderar snarast på att gå upp till något runt 90mm midja som pistskida. </p><p>Beror förstås också på hur och var man oftast åker. Men jag tror att många medelåkare skulle tjäna på att gå upp i bredd - vinsten i stökiga backar skulle säkert överskugga nackdelarna. Har väntat på en serie riktigt förlåtande turistskidor med 85-90 mm midja att rekommendera. Ännu är de flesta AM-skidor i ett premiumsegment och riktade till en något mer medveten och krävande grupp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1260291, member: 144594"] Jag hör också till allmountain-lägret i pist. Förhållandena i de flesta pister är så variabla att denna typ av skidor - för mig - inte alls är någon kompromiss utan tvärtom idealiska för det mesta. Så var glänser smalare pistskidor? Hårt och isigt - då är det ändå inte kul (för en sån som mig) oavsett skidtyp. Nypistat ok men svinkul även med AM-skidor. Åker nu oftast på Völkl Deacon 80 som väl ligger mellan en ”bred pistskida” och ”smal allmountain” och funderar snarast på att gå upp till något runt 90mm midja som pistskida. Beror förstås också på hur och var man oftast åker. Men jag tror att många medelåkare skulle tjäna på att gå upp i bredd - vinsten i stökiga backar skulle säkert överskugga nackdelarna. Har väntat på en serie riktigt förlåtande turistskidor med 85-90 mm midja att rekommendera. Ännu är de flesta AM-skidor i ett premiumsegment och riktade till en något mer medveten och krävande grupp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allmountainskidor i pisten?
Tillbaka
Topp