Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allmountainskidor i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HBrosenius" data-source="post: 1260325" data-attributes="member: 139343"><p>Är lite inne på samma spår som trådskaparen. Men i dagens djugel av skidor är det lite svårare än så. Finns som någon annan redan varit inne på en hel hög med skidor som funkar riktigt bra i pisten trots lite mer bredd under foten (Mantra, Enforcer mfl). Det märkliga är snarare den stora andelen skidor i pisterna som inte är speciellt bra för ren piståkning. Mjuka, för mkt rocker, för breda och allt det andra som gör dem dugliga i puder, men som gör dem svårare att åka med i pisten.</p><p></p><p>Själv har jag fram till sista veckan denna säsongen (v16) hållt mig nästan uteslutande till mina FIS SL, för inget är roligare i pisten. Men sista veckan i det bottenlösa vårslushen var de verkligen helt hopplösa och jag fick krypa till korset. Slutade med att jag köpte mig ett par Enforcer 94 som ett riktigt bra komplement till pistskidorna. Men att säga att pistskidorna bara funkar 1-2 timmar på morgonen är lite väl, för mig har de funkat en sådär 50-60 skiddagar i år.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HBrosenius, post: 1260325, member: 139343"] Är lite inne på samma spår som trådskaparen. Men i dagens djugel av skidor är det lite svårare än så. Finns som någon annan redan varit inne på en hel hög med skidor som funkar riktigt bra i pisten trots lite mer bredd under foten (Mantra, Enforcer mfl). Det märkliga är snarare den stora andelen skidor i pisterna som inte är speciellt bra för ren piståkning. Mjuka, för mkt rocker, för breda och allt det andra som gör dem dugliga i puder, men som gör dem svårare att åka med i pisten. Själv har jag fram till sista veckan denna säsongen (v16) hållt mig nästan uteslutande till mina FIS SL, för inget är roligare i pisten. Men sista veckan i det bottenlösa vårslushen var de verkligen helt hopplösa och jag fick krypa till korset. Slutade med att jag köpte mig ett par Enforcer 94 som ett riktigt bra komplement till pistskidorna. Men att säga att pistskidorna bara funkar 1-2 timmar på morgonen är lite väl, för mig har de funkat en sådär 50-60 skiddagar i år. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allmountainskidor i pisten?
Tillbaka
Topp