Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allmountainskidor i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Herrmelinryd" data-source="post: 1277004" data-attributes="member: 181838"><p>Körde länge enbart på ett par pistskidor från Fischer med 66 i midja. Det går att köra på i alla förhållanden men man behöver anpassa teknik väldigt mycket efter underlag och där spelar väl tävlings- och skidlärarskolning nog en stor roll. Riktigt vassa är dom egentligen bara vid hård manchester, dvs första timmen i pisten. Men ner kommer man ju alltid.</p><p></p><p>Blev väldigt positivt överraskad av mina nya Kästle MX83, vilket ju egentligen är en bredare pistskida med lite extra tip-rocker. Man behöver inte alls anpassa sig lika mycket vid skiftande underlag utan de "äter upp" allt man stöter på i pisten och strax utanför. </p><p></p><p>Jag får känslan av att det man ger upp är den där direkta och distinkta snökontakten i toppen av skidorna, vilket gör att man får kanta mer för att få bra sväng på skidorna. Samtidigt får man inte samma "hugg" i blandad terräng.</p><p></p><p>Jag tror att det alltid är en fråga om kompromisser, men skulle säga att utvecklingen inom skidor nu är på en nivå där man själv kan välja ganska precis vad den kompromissen ska vara. Spektrumet av skidegenskaper är enormt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Herrmelinryd, post: 1277004, member: 181838"] Körde länge enbart på ett par pistskidor från Fischer med 66 i midja. Det går att köra på i alla förhållanden men man behöver anpassa teknik väldigt mycket efter underlag och där spelar väl tävlings- och skidlärarskolning nog en stor roll. Riktigt vassa är dom egentligen bara vid hård manchester, dvs första timmen i pisten. Men ner kommer man ju alltid. Blev väldigt positivt överraskad av mina nya Kästle MX83, vilket ju egentligen är en bredare pistskida med lite extra tip-rocker. Man behöver inte alls anpassa sig lika mycket vid skiftande underlag utan de "äter upp" allt man stöter på i pisten och strax utanför. Jag får känslan av att det man ger upp är den där direkta och distinkta snökontakten i toppen av skidorna, vilket gör att man får kanta mer för att få bra sväng på skidorna. Samtidigt får man inte samma "hugg" i blandad terräng. Jag tror att det alltid är en fråga om kompromisser, men skulle säga att utvecklingen inom skidor nu är på en nivå där man själv kan välja ganska precis vad den kompromissen ska vara. Spektrumet av skidegenskaper är enormt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allmountainskidor i pisten?
Tillbaka
Topp