Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Allround objektiv till Nikon D80?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mr_smiskad" data-source="post: 592671" data-attributes="member: 86705"><p>Alltså man tror ju att ett 18-200 ska vara 18-200 men de är inte riktigt så . I själva värket blir de typ 36 mm istället för 18 så köper du de objektivet så mister du den vida vinkeln du har på ditt 18-55. De är lika med vidvinkel ett 10-20 blir snarae 16 om du inte har i fullfortamare då blir de 10. Och när jag fick höra hur de var så skippade jag min ide om att köpa sånna objektiv som du är ute efter så nu byter jag imellan istället. Och lika billiga zoom objektiv oavsett märke är oftast inte speciellt ljus känsliga. Så du måste ha långa slutare och de funkar inte speciellt bra om du ska fota rörliga motiv som skid åkare, om de inte är sol och fint väder då ! Riktigt bra och ljuskänsliga objektiv kostar runt 14000. Och sen såg jag folk hade skrivit att du inte ska köpa tamron och sigma och rikta in dej på märkes objektiven. Men de tycker inte jag fan sigma har ju endel riktigt grymma gluggar så dom gör verkligen inte dåliga grejer som endel får dom att framstå !</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mr_smiskad, post: 592671, member: 86705"] Alltså man tror ju att ett 18-200 ska vara 18-200 men de är inte riktigt så . I själva värket blir de typ 36 mm istället för 18 så köper du de objektivet så mister du den vida vinkeln du har på ditt 18-55. De är lika med vidvinkel ett 10-20 blir snarae 16 om du inte har i fullfortamare då blir de 10. Och när jag fick höra hur de var så skippade jag min ide om att köpa sånna objektiv som du är ute efter så nu byter jag imellan istället. Och lika billiga zoom objektiv oavsett märke är oftast inte speciellt ljus känsliga. Så du måste ha långa slutare och de funkar inte speciellt bra om du ska fota rörliga motiv som skid åkare, om de inte är sol och fint väder då ! Riktigt bra och ljuskänsliga objektiv kostar runt 14000. Och sen såg jag folk hade skrivit att du inte ska köpa tamron och sigma och rikta in dej på märkes objektiven. Men de tycker inte jag fan sigma har ju endel riktigt grymma gluggar så dom gör verkligen inte dåliga grejer som endel får dom att framstå ! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Allround objektiv till Nikon D80?
Tillbaka
Topp