Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allround tjejskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LuxLuthor" data-source="post: 865056" data-attributes="member: 84027"><p>[USER=16507]@MM[/USER]: Har sett den, men var inte särskilt hjälpt av den tyckte jag. De två tjejerna kör mer avancerat än min sambo och har inte hennes djäkla fötter att ta hänsyn till heller. Intressant tråd när Lena förhoppningsvis blivit bättre på skidorna dock.</p><p></p><p> [USER=103675]@Jaa968[/USER]: Har kollat lite på K2 PayBack som verkar vara en damvariant på mina Hardside. Breda, troligen ganska förlåtande när det är slagigt, all-mountain rocker och väldigt väl fungerande på tur. Har själv HS+Baron för att kunna tura lite och ska försöka locka med sambon. Problemet är bara att skidan verkar stört omöjlig att få tag på. Har också kollat K2 True Luv, men den verkar också vara lika hopplös att få tag på.</p><p></p><p> [USER=102471]@Hasse_Lindborg[/USER]: Har kollat databasen men inte hittat en enda freerideskida för tjejer som är nybörjarorienterade. De enda nybörjarskidor jag hittar för tjejer är rena pistskidor.</p><p></p><p>Nu har hon ett par Elan Mag Spice från 2008, men dom verkar vara väl hårda och carvinginriktade för henne. För avancerade och ensidiga helt enkelt, så jag söker en snäll skida som samtidigt är så allround som möjligt. Gärna med lite rocker (och då ligger ju K2 genast bra till). Mitt mål är att få henne att fastna för skidåkning så att jag får med henne ut oftare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LuxLuthor, post: 865056, member: 84027"] [USER=16507]@MM[/USER]: Har sett den, men var inte särskilt hjälpt av den tyckte jag. De två tjejerna kör mer avancerat än min sambo och har inte hennes djäkla fötter att ta hänsyn till heller. Intressant tråd när Lena förhoppningsvis blivit bättre på skidorna dock. [USER=103675]@Jaa968[/USER]: Har kollat lite på K2 PayBack som verkar vara en damvariant på mina Hardside. Breda, troligen ganska förlåtande när det är slagigt, all-mountain rocker och väldigt väl fungerande på tur. Har själv HS+Baron för att kunna tura lite och ska försöka locka med sambon. Problemet är bara att skidan verkar stört omöjlig att få tag på. Har också kollat K2 True Luv, men den verkar också vara lika hopplös att få tag på. [USER=102471]@Hasse_Lindborg[/USER]: Har kollat databasen men inte hittat en enda freerideskida för tjejer som är nybörjarorienterade. De enda nybörjarskidor jag hittar för tjejer är rena pistskidor. Nu har hon ett par Elan Mag Spice från 2008, men dom verkar vara väl hårda och carvinginriktade för henne. För avancerade och ensidiga helt enkelt, så jag söker en snäll skida som samtidigt är så allround som möjligt. Gärna med lite rocker (och då ligger ju K2 genast bra till). Mitt mål är att få henne att fastna för skidåkning så att jag får med henne ut oftare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allround tjejskida
Tillbaka
Topp