Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskida för alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Goora" data-source="post: 1037669" data-attributes="member: 80456"><p>Åker själv på Automaticsen och gillar dem skarpt. Står 2,5 cm framför rekomended (tror jag) och diggar det mycket bättre än rekomended som jag testat tidigare. Ska nämnas att rekomended är ganska långt bakom TC. Är 171 och väger 65 isch, kör på 186 cm. Bra längd för mig, skulle troligen pass dig med. Tycker inte den är så pass mycket charge över dem som formen antyder på. Men jo den är mer rakt fram än ex 122. Tyckte de var som stora snowblades när jag testade dem (170 cm=för kort). Det är mer popp och de är mer lekfulla än Q 115 som jag tyckte hade en stabilare och plattare tail. </p><p></p><p>Jag gillar att hålla ganska hög fart och hoppar på det mesta jag kan hitta. OtroligT bra flyt i dem, vältestade i puder från världens hörn. Bättre än opinion som jag dök med. Tycker dom går bra i uppkörd terräng men pressar du på bra blir det något fladdrigt där fram. Lätta att slänga på sladd bara man har lite tryck på plösen. </p><p>I pisten går dem bra men oslipade krävs det snällt före. Inget jag brytt mig om då jag endast kör i pisten (för nöjes skull) om jag hittar mancheter vilket dom är mycket roliga på. </p><p></p><p>Det jag saknar är lite mindre svingvikt pga att jag snurrat lite mer med tiden. </p><p></p><p>Sitter själv och vill teståka/köpa ett par Nordica Patron. Kolla på dom med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Goora, post: 1037669, member: 80456"] Åker själv på Automaticsen och gillar dem skarpt. Står 2,5 cm framför rekomended (tror jag) och diggar det mycket bättre än rekomended som jag testat tidigare. Ska nämnas att rekomended är ganska långt bakom TC. Är 171 och väger 65 isch, kör på 186 cm. Bra längd för mig, skulle troligen pass dig med. Tycker inte den är så pass mycket charge över dem som formen antyder på. Men jo den är mer rakt fram än ex 122. Tyckte de var som stora snowblades när jag testade dem (170 cm=för kort). Det är mer popp och de är mer lekfulla än Q 115 som jag tyckte hade en stabilare och plattare tail. Jag gillar att hålla ganska hög fart och hoppar på det mesta jag kan hitta. OtroligT bra flyt i dem, vältestade i puder från världens hörn. Bättre än opinion som jag dök med. Tycker dom går bra i uppkörd terräng men pressar du på bra blir det något fladdrigt där fram. Lätta att slänga på sladd bara man har lite tryck på plösen. I pisten går dem bra men oslipade krävs det snällt före. Inget jag brytt mig om då jag endast kör i pisten (för nöjes skull) om jag hittar mancheter vilket dom är mycket roliga på. Det jag saknar är lite mindre svingvikt pga att jag snurrat lite mer med tiden. Sitter själv och vill teståka/köpa ett par Nordica Patron. Kolla på dom med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskida för alperna
Tillbaka
Topp