Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskida för alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1037673" data-attributes="member: 33485"><p>Anledningen till att Automatic skulle kännas överstyrd tippar jag på kommer från att många är ganska vana att köra på skidor som är monterade ganska långt fram och har betydligt mindre taper än Automatic.</p><p></p><p>Mer eller mindre alla skidorna som listas (med ett frågetecken på Q115) har rekommenderad montering som är längre fram än Automatic. Att montera mellan -2,5 till -5 tycker jag inte ska jämföras med ett par mittmonterade parkskidor (vilka skidor var det förresten, var de symmetriska till skärningen, spelar ganska stor roll).</p><p></p><p>Formmässigt ligger Wizard och Opus varandra nära, Automatic och Opinion ligger inte heller jättelångt ifrån varandra (även om Opinion inte har fullt lika dominant nos). Wizard och Opinion har rätt lika kärnor, exakt vad som skiljer dem åt kan säkert</p><p> [USER=136692]@AreSkidfabrik[/USER] svara på, jag gillar dem båda skarpt men föredrar Wizard, mycket på grund av min åkstil och vad jag är van med. Vill du ha någonting som fortfarande är lite nosdominant men inte fullt lika mycket som Automatic låter Opinion som ett klockrent val.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1037673, member: 33485"] Anledningen till att Automatic skulle kännas överstyrd tippar jag på kommer från att många är ganska vana att köra på skidor som är monterade ganska långt fram och har betydligt mindre taper än Automatic. Mer eller mindre alla skidorna som listas (med ett frågetecken på Q115) har rekommenderad montering som är längre fram än Automatic. Att montera mellan -2,5 till -5 tycker jag inte ska jämföras med ett par mittmonterade parkskidor (vilka skidor var det förresten, var de symmetriska till skärningen, spelar ganska stor roll). Formmässigt ligger Wizard och Opus varandra nära, Automatic och Opinion ligger inte heller jättelångt ifrån varandra (även om Opinion inte har fullt lika dominant nos). Wizard och Opinion har rätt lika kärnor, exakt vad som skiljer dem åt kan säkert [USER=136692]@AreSkidfabrik[/USER] svara på, jag gillar dem båda skarpt men föredrar Wizard, mycket på grund av min åkstil och vad jag är van med. Vill du ha någonting som fortfarande är lite nosdominant men inte fullt lika mycket som Automatic låter Opinion som ett klockrent val. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskida för alperna
Tillbaka
Topp