Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskida för alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DP95" data-source="post: 1037688"><p>Var ett par 4FRNT TNK (2008) som jag åkte på förut, inte fullt lika säker längre men nästan 100 på att de var mittmonterade. Dock blev skidan helt annan att åka på när jag flyttade bak bindningen någon cm. </p><p></p><p>Min kunskap är som sagt rätt begränsad, men vill ha en något lekfullare, smidig skida där fokus ligger på offpist. Ska dock inte vara helt värdelös när man ska transportera sig i pisten mellan åken. En "alp-everyday ski" skulle man nog kunna kalla det.</p><p></p><p>Automatic</p><p>Opinion</p><p>Wizard</p><p>Opus</p><p></p><p>Är väl dessa som känns mest aktuella just nu. Q115 känns som att den kan bli lite väl hård, och mera charger än vad jag är ute efter. R2 122 kan nog bli lite väl mycket åt puderhållet för att fungera som enda alpskida.</p><p></p><p>Moment Bibby Pro känns det som att jag inte har så mycket koll på, någon som testat den och kan dela med sig av sina erfarenheter? Blir förmodligen nöjd oavsett vilken skida jag väljer men svårt att komma till skott...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DP95, post: 1037688"] Var ett par 4FRNT TNK (2008) som jag åkte på förut, inte fullt lika säker längre men nästan 100 på att de var mittmonterade. Dock blev skidan helt annan att åka på när jag flyttade bak bindningen någon cm. Min kunskap är som sagt rätt begränsad, men vill ha en något lekfullare, smidig skida där fokus ligger på offpist. Ska dock inte vara helt värdelös när man ska transportera sig i pisten mellan åken. En "alp-everyday ski" skulle man nog kunna kalla det. Automatic Opinion Wizard Opus Är väl dessa som känns mest aktuella just nu. Q115 känns som att den kan bli lite väl hård, och mera charger än vad jag är ute efter. R2 122 kan nog bli lite väl mycket åt puderhållet för att fungera som enda alpskida. Moment Bibby Pro känns det som att jag inte har så mycket koll på, någon som testat den och kan dela med sig av sina erfarenheter? Blir förmodligen nöjd oavsett vilken skida jag väljer men svårt att komma till skott... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskida för alperna
Tillbaka
Topp