Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskida för alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1037709" data-attributes="member: 80520"><p>Jag skulle säga rätt likt "sombody", min lista skulle vara som följer:</p><p></p><p>~185-190 cm lång, 115-120 mm under fot, bra dos tiprocker, spann eller plant under foten, tailrocker eller inte beror på vad du föredrar (hur lättkörd/lekfull kontra stabil/charge-ig), 22-25 meter radie, en mellanhård till styv skida (återigen, beroende på preferens, skulle dock inte köra en nudel som allroundskida, förmodligen vill du ha mjukare om du väljer en bredare skida), en del taper i tip/tail.</p><p></p><p>Jag gillade inte atomic automatic, tycker den är för svängig och har för mycket egenheter för sig. Det är visserligen skoj i pisten, där går den som en raket, men i offpist tyckte jag det var ett rent helsike. Hur jag än körde den ville de svänga mer, så jag var hela tiden tvungen att aktivt hålla tillbaka skidan om jag ville få någon som helst "surfande" åkning av det hela. Jag föredrar i alla fall helt klart en skida med betydligt mindre sväng i. Opinion 187 tycker jag går riktigt bra, men tror jag kommer trivas bättre på 194 som jag tänkte testa nästa säsong (är dock både länge och tyngre än dig, tror 187 skulle passa dig bra). Finns en hel del andra skidor också, tror att Q115 188 skulle kunna gå riktigt bra osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1037709, member: 80520"] Jag skulle säga rätt likt "sombody", min lista skulle vara som följer: ~185-190 cm lång, 115-120 mm under fot, bra dos tiprocker, spann eller plant under foten, tailrocker eller inte beror på vad du föredrar (hur lättkörd/lekfull kontra stabil/charge-ig), 22-25 meter radie, en mellanhård till styv skida (återigen, beroende på preferens, skulle dock inte köra en nudel som allroundskida, förmodligen vill du ha mjukare om du väljer en bredare skida), en del taper i tip/tail. Jag gillade inte atomic automatic, tycker den är för svängig och har för mycket egenheter för sig. Det är visserligen skoj i pisten, där går den som en raket, men i offpist tyckte jag det var ett rent helsike. Hur jag än körde den ville de svänga mer, så jag var hela tiden tvungen att aktivt hålla tillbaka skidan om jag ville få någon som helst "surfande" åkning av det hela. Jag föredrar i alla fall helt klart en skida med betydligt mindre sväng i. Opinion 187 tycker jag går riktigt bra, men tror jag kommer trivas bättre på 194 som jag tänkte testa nästa säsong (är dock både länge och tyngre än dig, tror 187 skulle passa dig bra). Finns en hel del andra skidor också, tror att Q115 188 skulle kunna gå riktigt bra osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskida för alperna
Tillbaka
Topp