Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskida för alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1039520" data-attributes="member: 83225"><p>För att ge lite extra input till tråden, antar att valet redan är gjort dock? I min mening skiljer sig nya Bibbyn rejält mot den gamla. Om jag inte minns helt fel körde jag iof på nästa års Bibby nu i påskas men den var rejält plankigare i känslan jämfört med den gamla. Dels är den 2 mm bredare men det tror jag inte spelar så stor roll, däremot var känslan mycket mer som gamla 186/196 varianten av Bibby upplevde jag. Den var väldigt lugnt och trygg men inte alls samma direkta kontakt mellan fötterna och underlaget som på mina gamla 2012 eller vad de är. På mina gamla kan man omgående ändra riktning med ytterst liten input medan de nya verkligen behöver gå klart svängen innan man kan börja på nästa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1039520, member: 83225"] För att ge lite extra input till tråden, antar att valet redan är gjort dock? I min mening skiljer sig nya Bibbyn rejält mot den gamla. Om jag inte minns helt fel körde jag iof på nästa års Bibby nu i påskas men den var rejält plankigare i känslan jämfört med den gamla. Dels är den 2 mm bredare men det tror jag inte spelar så stor roll, däremot var känslan mycket mer som gamla 186/196 varianten av Bibby upplevde jag. Den var väldigt lugnt och trygg men inte alls samma direkta kontakt mellan fötterna och underlaget som på mina gamla 2012 eller vad de är. På mina gamla kan man omgående ändra riktning med ytterst liten input medan de nya verkligen behöver gå klart svängen innan man kan börja på nästa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskida för alperna
Tillbaka
Topp