Allroundskida för medelåkare

GurraJ

Ny medlem
Jag ska köpa nya skidor och har inte särskilt bra koll. Jag åker typ 80% pist och 20% offpist. Är okej på att åka, har åkt sedan barnsben men har inte åkt på två år nu. Jag väger 72 och är 184 lång. Jag har inte den fetaste budgeten och räknar med att komma undan med typ 4-5000. Har någon några förslag?

Snälla! jag ber dig att söka i forumet innan du postar dina trådar. Jag lovar att hjälpa om du inte kan hitta din info där, men det är ju inga ovanliga mått du har. Som dig ser förmodligen halva Sveas befolkning ut. Annorlunda om du vore 150 cm lång och vägde 150 kg som en liten kubikmeter men så var ju inte fallet. Obs! är inte arg, utan en glad prick men se dig om bland de gamla trådarna som sagt.

Precis som Eskilzonn säger så hittar du nog mycket om du söker på forumet. Det dyker upp ett liknande trådar varje dag.

Well.. hålller med föregående gubbar om att det finns en hel del trådar i ämnet.. men ibland orkar man inte söka..

Jag skulle nog kika på bl a Dynastar 4800 el 8000. Bra skidor för det du beskriver, och till ett hyfsat humant pris.
Finns även Elan 666 eller Magfire.

Vad gäller längd så tycker jag att det är gott med lite "old-school" variant.. alltså lite längre skidor.
I mitt tycke skulle jag välja en skida runt din egen kroppslängd, men det är en smaksak..

Lycka till!

/G

Tillbaka
Topp