Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskidor för en kvinna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 845621" data-attributes="member: 29149"><p>Det är inte värt att spara på skidor, speciellt inte hustruns skidor. Eftersom ni åker i alperna så är marginalkostnaden för en bra skida jämfört med en ganska bra i princip obefintlig. En riktigt bra skida kan göra en halvbra dag till en kanondag. Detta tycker jag är extra viktigt om man endast tar med en enda skida när man reser.</p><p></p><p>Avseende völkl så skulle jag nog välja Aura. I övrigt finns det oändligt många skidor som kan passa. (kolla tex MnO´s skidtest och välj en kort längd av någon skida hans posse tyckt var rolig men för mjuk)</p><p></p><p>Jag skulle nog också kollat lite mer på Line som Hasse föreslog. Om du skriver mer om hennes åkning och erfarenheter av andra skidor så kanske du får mer pricksäkra svar. Men det är såklart lite svårare eftersom de flesta riktiga prylfantasterna är män.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 845621, member: 29149"] Det är inte värt att spara på skidor, speciellt inte hustruns skidor. Eftersom ni åker i alperna så är marginalkostnaden för en bra skida jämfört med en ganska bra i princip obefintlig. En riktigt bra skida kan göra en halvbra dag till en kanondag. Detta tycker jag är extra viktigt om man endast tar med en enda skida när man reser. Avseende völkl så skulle jag nog välja Aura. I övrigt finns det oändligt många skidor som kan passa. (kolla tex MnO´s skidtest och välj en kort längd av någon skida hans posse tyckt var rolig men för mjuk) Jag skulle nog också kollat lite mer på Line som Hasse föreslog. Om du skriver mer om hennes åkning och erfarenheter av andra skidor så kanske du får mer pricksäkra svar. Men det är såklart lite svårare eftersom de flesta riktiga prylfantasterna är män. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskidor för en kvinna?
Tillbaka
Topp