Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskidor för en kvinna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ichigo" data-source="post: 846464" data-attributes="member: 104769"><p>Shit vad Freeride är grabbigt. Jag tror faktiskt att jag drar.</p><p></p><p>Att det kommer en massa hätska kommentarer om att den som svarars kön för bövelen är irrelevant i en tråd som handlar om skidor till en tjej i en storlek som det finns VÄLDIGT få män i, well. Skippa sarkasmen, tack. Självklart kan män ge kvinnor bra råd om skidor.</p><p></p><p>Jag tycker ändå att det är konstigt att den enda tråd som handlar om skidor till tjejer som är en aktiv tråd är en där en man frågar om skidor till sin tjej, och bara män svarar. Sen kanske män är mer prylnördiga, eller så är det så att tjejerna inte gillar stilen här i forumet, vad vet jag. Mycket finniga tonåringar här misstänker jag efter att ha läst runt lite.</p><p></p><p>Jag vet av egen erfarenhet att det är ganska svårt att hitta kul skidor när man är en kort men vuxen person i 55-kilosklassen, de flesta skidor är alldeles för långa t.ex. Jag vet också att det är svårt som tjej att köpa skidor då man alltid blir bedömd med rosa glasögon (=liten blond tjej ska ha lättåkta tjejskidor) och att många tjejskidor är fladdriga och trista. </p><p></p><p>Tänkte i min enfald att det kunde vara intressant med input från en tjej med samma åkvanor (utifrån det som går att läsa ut av frågan), samma längd och vikt som damen som ska ha skidorna. </p><p></p><p>Men men...</p><p></p><p>Hoppas i alla fall att hon får tag på ett par bra skidor, eller han åt henne!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ichigo, post: 846464, member: 104769"] Shit vad Freeride är grabbigt. Jag tror faktiskt att jag drar. Att det kommer en massa hätska kommentarer om att den som svarars kön för bövelen är irrelevant i en tråd som handlar om skidor till en tjej i en storlek som det finns VÄLDIGT få män i, well. Skippa sarkasmen, tack. Självklart kan män ge kvinnor bra råd om skidor. Jag tycker ändå att det är konstigt att den enda tråd som handlar om skidor till tjejer som är en aktiv tråd är en där en man frågar om skidor till sin tjej, och bara män svarar. Sen kanske män är mer prylnördiga, eller så är det så att tjejerna inte gillar stilen här i forumet, vad vet jag. Mycket finniga tonåringar här misstänker jag efter att ha läst runt lite. Jag vet av egen erfarenhet att det är ganska svårt att hitta kul skidor när man är en kort men vuxen person i 55-kilosklassen, de flesta skidor är alldeles för långa t.ex. Jag vet också att det är svårt som tjej att köpa skidor då man alltid blir bedömd med rosa glasögon (=liten blond tjej ska ha lättåkta tjejskidor) och att många tjejskidor är fladdriga och trista. Tänkte i min enfald att det kunde vara intressant med input från en tjej med samma åkvanor (utifrån det som går att läsa ut av frågan), samma längd och vikt som damen som ska ha skidorna. Men men... Hoppas i alla fall att hon får tag på ett par bra skidor, eller han åt henne! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskidor för en kvinna?
Tillbaka
Topp