Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskidor för en kvinna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 846503" data-attributes="member: 29149"><p>Ja det beror väl lite på hur man tolkar det. Jag tydliggjorde att jag ger råd efter vad jag kan och inte vilket kön jag har. Det är du som lägger ett genusperspektiv på det. Ganska trist faktiskt, speciellt när huvudpoängen är att någon ska få ett par bra skidor. Jag har tjejkompisar som kör med utrustning riktad till killar och jag har killkompisar som kör med utrustning riktad till tjejer. Jag är medlem i andra forum där det är övervikt av kvinnor och jag skulle bli redigt sur om någon kritiserade att det ffa var kvinnor som gav mig råd där. Sannolikheten att TS har någon form av kommunikation med den som ska köra på skidorna är ju rätt stor och därför är frågan om vem som ger råd till vem fortfarande ointressant.</p><p></p><p>Frågan huruvida det är fler manliga än kvinnliga medlemmar på FR lägger jag mig inte i. Det skulle vara kul om allt vore jämställt men det är rimligen en fråga för de som jobbar med FR och framförallt en fråga om hur många kvinnor som är intresserade av skidsport och varför. Själv försöker jag behandla alla lika och inte fokusera på vilket kön de har, om det är att vara grabbig så är jag grabbig och står för det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 846503, member: 29149"] Ja det beror väl lite på hur man tolkar det. Jag tydliggjorde att jag ger råd efter vad jag kan och inte vilket kön jag har. Det är du som lägger ett genusperspektiv på det. Ganska trist faktiskt, speciellt när huvudpoängen är att någon ska få ett par bra skidor. Jag har tjejkompisar som kör med utrustning riktad till killar och jag har killkompisar som kör med utrustning riktad till tjejer. Jag är medlem i andra forum där det är övervikt av kvinnor och jag skulle bli redigt sur om någon kritiserade att det ffa var kvinnor som gav mig råd där. Sannolikheten att TS har någon form av kommunikation med den som ska köra på skidorna är ju rätt stor och därför är frågan om vem som ger råd till vem fortfarande ointressant. Frågan huruvida det är fler manliga än kvinnliga medlemmar på FR lägger jag mig inte i. Det skulle vara kul om allt vore jämställt men det är rimligen en fråga för de som jobbar med FR och framförallt en fråga om hur många kvinnor som är intresserade av skidsport och varför. Själv försöker jag behandla alla lika och inte fokusera på vilket kön de har, om det är att vara grabbig så är jag grabbig och står för det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskidor för en kvinna?
Tillbaka
Topp