Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskidor för en kvinna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pixi" data-source="post: 847172" data-attributes="member: 45570"><p>Jag håller med tidigare talare om att k2s tjejskidor är riktigt grymma, har testat phat luv, one luv och gotback och är mkt nöjd med samtliga. Völkl Aura har jag aldrig provåkt, men vad jag hört från kompisar är den riktigt bra och völkl brukar leverera (vet t.ex. att kiku är en grym skida, men tror nog att den är för mkt puder för frugan din, samma gäller för gotback) Salomon Shogun är en annan skida jag hört väldigt mkt gott om.</p><p></p><p>Frågan är hur pass "stora åk" era offpist åk är? Jag gled runt i 5 dec puder en vecka i alperna på K2 One Luv och det gick utmärkt, men det var mest i skogen och nära pisten. Om ni hikar skulle jag nog satsa på Auran eller Shogun. </p><p></p><p>Jag själv försökte länge hitta den perfekta allround-skidan, men det är svårt! Det fick helt enkelt bli två par skidor, ett par Nordica Olympia drive och ett par k2 Gotback, utmärkt kombo!</p><p>Men som sagt, k2 One luv funkar bra på is, i pucklar, manchester och till en gräns i pow.</p><p></p><p>/Mikaela</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pixi, post: 847172, member: 45570"] Jag håller med tidigare talare om att k2s tjejskidor är riktigt grymma, har testat phat luv, one luv och gotback och är mkt nöjd med samtliga. Völkl Aura har jag aldrig provåkt, men vad jag hört från kompisar är den riktigt bra och völkl brukar leverera (vet t.ex. att kiku är en grym skida, men tror nog att den är för mkt puder för frugan din, samma gäller för gotback) Salomon Shogun är en annan skida jag hört väldigt mkt gott om. Frågan är hur pass "stora åk" era offpist åk är? Jag gled runt i 5 dec puder en vecka i alperna på K2 One Luv och det gick utmärkt, men det var mest i skogen och nära pisten. Om ni hikar skulle jag nog satsa på Auran eller Shogun. Jag själv försökte länge hitta den perfekta allround-skidan, men det är svårt! Det fick helt enkelt bli två par skidor, ett par Nordica Olympia drive och ett par k2 Gotback, utmärkt kombo! Men som sagt, k2 One luv funkar bra på is, i pucklar, manchester och till en gräns i pow. /Mikaela [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allroundskidor för en kvinna?
Tillbaka
Topp