Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allroundskidor som framför allt funkar i pist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AceVentura" data-source="post: 561266" data-attributes="member: 96905"><p>Tack för svaren! Har spanat runt lite... </p><p></p><p>Om man jämför en skida som är runt 100-115mm i midjan, allroundskida, med en renodlad carvingskida. Brukar de vara runt 80 nånting kanske? (senast jag åkte provade jag Dynastar Legend)</p><p>Blir de fetare skidorna klumpiga/tunga om man ligger o pressar i pisten?</p><p></p><p>Och hur funkar en skida som Line Prophet, Scott P4 eller t.o.m. Armada JJ att hoppa med? Jag vill även att skidorna ska vara hyffsat lätta så man kan hoppa runt till switch. </p><p></p><p>Måste även passa på att fråga vad Rocker ger för egenskap i åkningen!? (förutom att det ser rätt ballt ut då...)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AceVentura, post: 561266, member: 96905"] Tack för svaren! Har spanat runt lite... Om man jämför en skida som är runt 100-115mm i midjan, allroundskida, med en renodlad carvingskida. Brukar de vara runt 80 nånting kanske? (senast jag åkte provade jag Dynastar Legend) Blir de fetare skidorna klumpiga/tunga om man ligger o pressar i pisten? Och hur funkar en skida som Line Prophet, Scott P4 eller t.o.m. Armada JJ att hoppa med? Jag vill även att skidorna ska vara hyffsat lätta så man kan hoppa runt till switch. Måste även passa på att fråga vad Rocker ger för egenskap i åkningen!? (förutom att det ser rätt ballt ut då...) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allroundskidor som framför allt funkar i pist?
Tillbaka
Topp